چند نوع درب چوبی HDF وجود دارد؟

 

چند نوع درب چوبی HDF وجود دارد؟

مسلما در هر خانه ای و برای هر اتاق یا سرویس بهداشتی باید درب وجود داشته باشد. در گذشته های نه چندان دور، این درب ها از جنس آهن بود و تا سال های زیادی مورد استفاده بودند ولی امروزه کمتر از این درب های آهنی برای حفظ حریم در یک خانه استفاده می شود.

در حال حاضر، بیشترین استفاده از آن درب های جنس چوب و عمدتا درب HDF می باشد. این درب ها دارای مراحل ساخت مشخصی هستند و به چند دسته تقسیم می شوند. نکته قابل توجه در استفاده از درب HDF این است که می توان به طرح ها و شکل های بسیاری آن ها را درآورد و در دکوراسیون داخل یا بیرون خانه نصب کرد. همچنین رنگ های متنوعی نیز در تولید آن ها می توان به کار برد.

انواع درب HDF:

در صنعت تولید درب های چوبی و ضد سرقت، انواع درب HDF، با استقبال بسیاری برای طراحی و زیباسازی دکوراسیون خانه مواجه شده اند. هریک از این درب ها دارای پروسه تولید جداگانه ای است ولی اساس ساخت آن ها تقریبا مشابه یکدیگر است. برای تولید درب چوبی HDF، از یک قاب به نام کلاف استفاده می شود که اندازه آن برابر دربی است که باید ساخته شود. این کلاف در داخل کشور ساخته می شود. سپس رویه های وارد شده از کشور های دیگر را روی آن ها نصب می کنند. در فضای خالی بین دو لایه، می توان از هانی کامب و یا یونولیت استفاده کرد و فضای خالی را پر نمود. این کار باعث می شود تا درب های ساخته شده ، دوام و توان بیش تری در مقابل ضربه و شکستگی های احتمالی داشته باشند و طول عمر آن ها را بالا می برد. همچنین لایه یونولیتی مانند عایق صدا نیز عمل می کند و در نتیجه برای ساکنین خانه، آرامش بیش تری به ارمغان می آورد.

از نظر رویه ای که برای این درب ها استفاده می شود می توان آن ها را به چند دسته تقسیم نمود: درب های HDF، pvc، HPL. این سه نوع درب چوبی بوده و از دسته انواع درب HDF، می باشند ولی با این تفاوت که روی آن ها روکش هایی نصب می شود که آن ها را از دسته دیگر متفاوت می کند. درب های HPL را، در بازار به درب های ملامینه نیز می شناسند.

درب HDF، با دو ضخامت ۳ میلی متر و ۶ میلی متر، تهیه می شوند و به دو روش ورق مسطح و قالب گیری تولید می گردند. در روش ورق مسطح، برای ساخت درب چوبی HDF، از فیبر های چوبی استفاده شده است که برای آن که در انتهای کار طرح چوب روی درب ها باشد، از یک غلطک داغ و گرم برای شیار انداختن استفاده می کنند.

در روش قالب گیری نیز، از قالب هایی استفاده می شود که خمیر چوب درب HDF را درون آن ها می ریزند و پس از قالب گیری، به صورت ورق های HDF، آن را جدا می کنند.

درب هایی که با ورق سه میلی متری تهیه می گردند بیشتر برای داخل خانه مثل درب اتاق ها و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند ولی ورق ۶ میلی متری که توسط روش ورق مسطح تولید می گردد، برای درب ورودی منزل استفاده می شود.

این درب ها علاوه بر کارایی بسیار خوبی که دارند، زیبایی بسیاری نیز به محیط می بخشند و یکی از عواملی که در دکوراسیون داخلی خانه ها می تواند مطرح باشد، استفاده از همین درب HDF است. طیف رنگی وسیعی که می توان در ساخت این درب ها استفاده کرد، سبب شده است تا طرفداران زیادی برای خود کسب کنند و افراد بسیاری مطابق سلیقه و دکوراسیون خود از آن ها استفاده کنند. هر کدام از شرکت های سازنده ی این درب ها قیمت های متفاوتی را برای درب های تولیدی خود، تعیین می کنند که بسته به طرح، رنگ و ابعاد درب متفاوت هستند.

جهت مشاهده بیشتر نمونه طراحی کابینت آشپزخانه به وب سایت مهران طاهری مراجعه کنید

طراحی و دکوراسیون داخلی خانه به سبک مهران طاهری را تجربه کنید

 

طراحی داخلی خانهطراحی لابی هتلطراحی داخلی روف گاردنطراحی رستوران سنتیدکوراسیون ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریشرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشیدکوراسیون ویلا , طراحی دکوراسیون اداریدکوراسیون داخلی هتل