نکاتی برای لذت بردن از فضای بیرون خانه

نکاتی برای لذت بردن از فضای بیرون خانه

در فصل بهار و تابستان که روز ها طولانی ترند و هوای دلنشینی دارند، برای لذت بردن از اوقات و گذراندن بعد از ظهر های طولانی آن، حیاط پشتی ها گزینه بسیار مناسبی هستند. اما فضای باز دور از دردسر نیست گاها شدت نور آفتاب داغ و در فصل های پاییزی بارش باران مشکلاتی هستند که باید برای آن ها چاره اندیشی کرد. در این مقاله به مطرح کردن نکته هایی می پردازیم که کمک می کنند از فضای بیرون خانه با کمی ایده پردازی بهتر و راحت تر استفاده کرد.

۱٫مشخص کردن توقعات از فضای بیرون خانه

طراحی و استفاده از فضای بیرون خانه در ظاهر بسیار واضح و بدیهی به نظر می رسد اما در واقع همه چیز بستگی به خواست خود فرد دارد یعنی به راحتی می توان برای هر خواسته ای که وجود دارد یک فضای بیرون خانه خاص را طراحی کرد. برای مثال یک آلاچیق برای صرف عصرانه ها. هدف اصلی که افراد دنبال آن هستند شاید کمی متفاوت باشد مانند زمانی که قصد گذراندن اوقات و صحبت کردن با دوستان خود را دارند. این موضوع دست خود شماست پس خیلی ساده می توان هدف ها و ترجیح های فرد را در اولویت قرار داد و یا به کلی آن را فراموش کرد. مصادیق زیادی در این باره وجود دارند مانند شرایطی که یک فرد به فضای باز عشق می ورزد در حالی که فردی دیگر به برخورد نور کوچک آفتاب به صورتشان نیز حساسند، یا در شرایطی افراد تمایل به تفریح و شاد بودن با دوستان را دارند ولی بعضی دیگر تنها بودن در یک کنج.

در هر صورت، قبل از انجام هر کاری باید به سوالات زیر پاسخ دقیق داد تا آنچه واقع به دنبال آن هستیم برایمان واضح باشد:

آیا گذراندن وقت را با خانواده یا دوستان برایتان در اولویت است یا تنهایی را ترجیح می دهید؟

استفاده از فضای بیرون خانه در ذهنتان به چه صورت است؟ برای بازی کردن یا برای استراحت؟ برای غذا پختن یا برای غذا خوردن؟ ممکن است چیزی که در ذهن شکل می گیرد ترکیبی از چند هدف باشد.

تا حالا به نحوه دستیابی فضای داخلی به فضای بیرونی اندیشیده اید؟ دوست دارید به چه صورت باشد؟

نشستن در فضای بیرون خانه باز را ترجیح می دهید یا فضایی سرپوشیده؟

در چه زمانی تمایل به استفاده از فضای بیرون را دارید؟

هرفردی مشخصه ای برای حریم خلوت خود دارد، به حریم و خلوت خود چقدر اهمیت می دهید؟

تصویر ۲

۲. مقابله با وجود حشرات در فضای بیرون خانه

مسلما حشرات برای افراد همیشه یک معضل بزرگ به حساب می آیند. فرض کنید در یک شب تابستانی می خواهید در محیط آزاد روی صندلی راحتی بنشینید و کتاب مطالعه کنید، پس از چند دقیقه این هجوم پشه هاست که شما را از این کار منصرف می کند! پس فکر کردن برای پیدا کردن راه حل برای این موضوع حیاتی است. یکی از بهترین راه ها استفاده از حصار های شیشه ای است البته راه های دیگری هم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی وجود دارند، برای مثال از بین بردن آب های راکد اطراف محل، حتی آّب جمع شده در یک زیر گلدانی محل مناسبی برای پرورش حشرات است. در کل امکانات آبی در خانه باید در جریان باشند تا محلی برای پروش حشرات نشوند. یکی از عوامل دیگر در دور کردن حشرات ایجاد جریان هواست. این کار را با یک پنکه ساده نیز می توان انجام داد.

تصویر ۳

  1. استفاده از پارچه و لوازم مخصوص فضای بیرون در محیط های آزاد

اگر هدف شما طراحی دکوراسیون در یک ایوان سقف دار باشد میتوان از مبلمان های با پارچه های ظریف تر یا بالشتک های معمولی استفاده کرد ولی اگر قصد طراحی یک نشیمن گاه که در یک محیط آزاد قرار داشته باشد را دارید باید به فکر مبلمان و پارچه هایی که در فضای بیرون قابل استفاده باشند، بود. این گونه پارچه ها در معرض نور آفتاب دچار دگرگونی نمی شوند و به سختی لک می گیرند و گاها ضد آب نیز هستند ولی طبعا گرانتر هستند.

بالشتک های مخصوص فضای بیرون به گونه ای طراحی و پر شده اند که آب در درون آن ها نفوذ نمی کند و سنگین نمی شوند.

  1. از بالشتک و کوسن ها در برابر باران محافظ کنید.

 

 

 

دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستوران مدرنویترین مغازهدکوراسیون داخلی تجاریطراحی دکوراسیون داخلیطراحی مغازهطراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلا دوبلکس , طراحی اداریطراحی داخلی هتل