رنگ ارغوانی، رنگ توانگران

رنگ ارغوانی، رنگ توانگران

درباره رنگ ارغوانی
چه تفاوتی بین رنگ بنفش با رنگ ارغوانی وجود دارد؟ بنفش رنگی است که متمایل به قرمز است. ارغوانی رنگی است گرم و تیره همچنین با طراوت و نشاط و رنگی است که در دایره رنگی بین دو رنگ قرمز و ارغوانی قرار دارد. رنگ بنفش رنگ کلاسیک و اشرافی ست و شمار زیادی از دخترانی که به تازگی در جایگاه عروس قرار می گیرند، این رنگ خاص را برای دکوراسیون خانه شان انتخاب می کنند.
رنگ بنفش در توناژ های تیره، کمی روشن براق و یا خاکی وجود دارد. ارغوانی تیره در صورتی زیبا و جذاب و گیراست که در هم نشینی رنگهای سبز زیتونی، زرد همیشه بهار، زرد متمایل به سبز، خاکستری و بژ تیره قرار بگیرد. در علم معماری و دکوراسیون داخلی رنگ اخرایی و طلایی هم نشینی خوبی با رنگ زیبای ارغوانی تیره دارند.
از این رنگ ، بنا به شیوه استفاده توانسته هم در یک اتاق غذاخوری سنتی و هم در یک فضایی با کیفیت مدرن استفاده کرد. این رنگ در دکوراسیون داخلی همانند یک پارچه مخمل به نظر می رسد.
نشستن رنگ ارغوانی بر دیوار

رنگ ارغوانی رنگی ست که دارای وزن و بعد است و توانسته به دیوار عمق بیافزاید. در فضاهایی که به شیوه مدرن طراحی و دکوراسیون شده اند از این رنگ میتوان برای شاخص کردن یک دیوار در بین سایر دیوارها استفاده کرد.

در تصویر بالا دیوار ارغوانی رنگی را مشاهده می کنید که در یک اتاق مدرن سفید قرار گرفته است.

انرژی و خاصیت رنگ
انرژی هایی که رنگهای مختلف به فضاهایی با عملکردهای مختلف می بخشند متفاوتند. از رنگ ارغوانی تیره در فضاهایی که جزئیات معماری بیشتری دارند میتوان به زیبایی استفاده کرد. گچبری هایی که رنگی سفید دارند موجب شده اند که آن رنگ شاخص شود و همچنین فضا تیره نشود.

 

در این تصاویر کمپوزوسیون گرم و مدرن به زیبایی به نمایش درآمده اند. تابلویی که در بالای شومینه قرار گرفته است در کنار دیوارهای سفیدی که در مجاورت دیوارهای ارغوانی تیره خودنمایی می کند بسیار چشم نواز است.
رنگ ارغوانی تیره در هم نشینی رنگ زرد متمایل به سبز، اندکی عجیب است اما دارای جلوه خوبی دارد.

 

رنگی که در این اتاق به کار رفته است تقریباً ارغوانی مایل به قرمز است و تناسب خوبی با سایر رنگ های روشن این فضا یافته است. رنگ ارغوانی دراین اتاق مدرن بسیار زیبا است اما ترکیب این رنگ در یک اتاق غذاخوری رسمی با تخته کوبی ها و گچ بری های سفیدی که دارد، بسیار هوشمندانه است.

این اتاق مملو از رنگ ارغوانی تیره است. در صورتی که دیوارها رنگ سفیدی داشتند این اتاق فاقد خاصیت عمق بود و آن حس دنجی و گرمی آن از بین می رفت. این رنگ در اتاق خواب و فضاهایی که دارای ابعاد کوچک هستند همچون اتاق مطالعه کاربرد دارد. بهره گیری از این رنگ در فضای نشیمن که جزئیات معماری و تزیینات پیچیده ای ندارد، آن نتیجه دلخواه را در پی ندارد.
(تصویر ۸ )
کاغذ دیواری که در این فضا استفاده شده است کمی رنگ ارغوانی تیره دارد اما درصدی رنگ خاکستری به آن اضافه شده است و در مجموع تاثیر خاص خود را گذاشته است.
رنگ ارغوانی در اشیاء

(تصویر ۹ )

رنگ ارغوانی تیره ماهیتی مخملی دارد بنابراین این دو برای هم ساخته شدند غنی با ظرافت و اشرافی.
(تصویر ۱۰ )

خاصیتی که پارچه مخملی تیره ارغوانی دارد آن است که در هر نوع محیطی به چشم میآید. این هم نشینی همچون هم نشینی یک لباس مجلسی مشکی و ماتیک قرمز کلاسیک فوق العاده است.
(تصویر ۱۱ )

 

 

طراحی داخلی مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستورانطراحی ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریطراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافی طراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل