۱۰ ایده برای بزرگتر کردن آشپزخانه های کوچک

۱۰ ایده برای بزرگتر کردن آشپزخانه های کوچک

 

اگر آشپزخانه شما جای کافی برای سینک ،یخچال ساید بای ساید و گاز شش شعله ندارد از طراحی دکوراسیون داخلی آن منصرف نشوید . در ادامه به ۱۰ روش اشاره میشود که برای استفاده بیشتر از آشپزخانه های کوچک و وسایل با ابعاد کوچک کار آیی دارد.
۱٫ وسایل توانمند در عین حال کوچک

 

وسایلی مانند اجاق گاز و یخچال نیز در اندازه کوچک تولید میشوند . وسایل آشپزخانه و مناسب ابعاد آشپزخانه خود انتخاب کنید.
۲٫ سینک های تکی مناسب برای آشپزخانه های کوچک است که طرح های مختلفی دارد.
۳٫ سینک مسطح مناسب آشپزخانه

اگر قصد دارید از تمام قسمت های آشپزخانه استفاده کنید سینک مسطح پیشنهاد مناسبی است. با سینک مسطح میتوانید فضای خود را تا پیش خان افزایش دهید زیرا این سینک لبه ندارد.
۴٫ فضای ایجاد شده به وسیله متصل کننده ها به دیوار

اگر آشپزخانه شما دارای فضای خالی است روی آن تنها تقویم یا اثر هنری نگذارید با وصل میله و چنگک بیشترین استفاده را از فضا کنید .این کار موجب فراهم شدن فضا برای حوله ها و چاقو ها و… میشود.
این روش برای قابلمه و ماهی تابه هم مناسب است . یک ردیف برای دیوار کافی نیست از چند طبقه استفاده کنید. با مشکی کردن زمینه میتوانید جلوه خوبی به وسیله ها بدهید.
۵ جزیره در وسط آشپزخانه

به جای استفاده نکردن از فضا سعی کنید از تمام فضا حداکثر استفاده را ببرید . با قرار دادن جزیره در وسط اشپزخانه زیر آن هم وسیله قرار دهید. جزیره دارای یک سینک، اجاق گاز و فضای زیادی برای نگهداری از ماهی تابه و قابلمه ، ادویه، چاقو و سطل زباله است. حتی میتوان از فضای پشتی آن هم استفاده کرد.
۶ کابینت سوپر یا کشویی
(تصویر۶)
اگر فضای کافی برای کابینت ندارید میتوانید از کابینت باریک سراسری استفاده کنید که مناسب فضاهای کوچک است چون به صورتی عرضی باز میشوند و وسایلی که در انتهای آن هستند به سادگی قابل دسترس می باشند.
۷ وسایلی مینی مالیستی مناسب آشپزخانه کوچک
(تصویر۷)
دستگیره ها هم در آشپزخانه نقش مهمی دارند هر چند که ساده و پیش پا افتاده به نظر می آیند. پنهان کردن دستگیره ها نقش کلیدی در بزرگ نشان دادن آشپزخانه دارند. همچنین نور پردازی صحیح و کابینت های براق هم در این مسئله نقش مهمی دارند.
۸ کابینت هایی مرتفع برای آشپزخانه های کوچک
(تصویر۸)
فضاهای نزدیک به سقف بی استفاده به نظر میرسند اماددر فضای کوچک باید از آنها هم استفاده کرد. حتی اگر دسترسی به کابینت های طبقه های نزدیک به سقف سخت است از داشتن آنها پشیمان نشوید چرا که داشتنشان بهتر از نداشتن است .در ضمن باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه میشود.
۹ فراموش کردن در برای فضاهای کوچک
با برداشتن در از آشپزخانه های کوچک موجب بزرگتر نشان دادن آن میشوید حتی میتوان یکی از دیوار ها را به جای در برداشت.
با باز بودن آشپزخانه به آن فضای مدرن دهید و اجازه عبور بیشتر یک نفر را در آن ایجاد کنید.
۱۰ شکل هنری در آشپزخانه های کوچک
(تصویر۲)
بهترین وسایل آشپزخانه را نگه ندارید و بقیه را دور بیاندازید فقط بهترین لیوان ها، بهترین چاقو و قوری را نگهدارید. فضای آشپزخانه را بیهوده پر نکنید و با قرار دادن وسایل مدرن جلوه هنری به آشپزخانه ببخشید.

طراحی داخلی منزل

 

 

طراحی داخلی ویلا شمال

 

 

دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستوران مدرنویترین مغازهدکوراسیون داخلی تجاریطراحی دکوراسیون داخلیطراحی مغازهطراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلا دوبلکس , طراحی اداریطراحی داخلی هتل