کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی چیست؟

از اپوکسی برای ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی استفاده می گرددبه طور کلی از دو قسمت رزینی و سخت کننده تشکیل شده است که بعد از مخلوط کردن آنها بهم و اجرا بر روی سطح ،پس از زمان کوتاهی بر روی سطح سفت و محکم می گردد.کفپوش اپوکسی از مقاوم ترین کفپوش ها می باشد که قابل استفاده در محیط های صنعتی ،کارخانه ها ،انبار ها ،فروشگاه های تجاری ،ادارات ،منازل و … می باشد.
پوشش های اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر دمای زیاد ،مواد شیمیای ،اسید ها و حلال ها و می باشند. کفپوش های اپوکسی دارای طرح های بسیار زیاد و زیبایی می باشند که با توجه به محل استفاده می توانید طرح مناسب با محیط خود را انتخاب نمایید.کفپوش اپوکسی با ضخامت خیلی کم حداگثر ۵ میلی متر می باشد باعث می شود یک دکوراسیون زیبا در هر محیط را به نمایش بگذارد.با اینکه کفپوش های پراکسی دارای سطح شیشه ای هستند ولی مقاومت بسیار زیادی دارند برای محیط هایی که رفت و آمد درآن ها زیاد و بارهای بسیار سنگینی حمل می شود مناسب است و هیچ ترک خوردگی یا خش و خط بر روی آن نمی افتد و همچینین جرم ها و باکتری ها را به خود جذب نمیکند و دارای طول عمر بسیار می باشد و می توان سالیان سال از کفپوش های اپوکسی استفاده کرد. این ویژگی ها از مزایای برتری پوشش های اپوکسی نسبت به پوشش های معمولی است.


کفپوش های اپوکسی قابل استفاده در در دکوراسیون داخلی منزل،مغازه،فروشگاه،تجاری و اداری،درمانگاه ها وبیمارستان ها می باشد.کفپوش اپوکسی از واکنش رزین اپوکساید و پلی آمین ساخته شده است.پوشش های اپوکسی دارای ساختار پلیمری می باشند به همین دلیل دارای سطح یکسان و با ضخامت بسیار کمی خواهند بود .به دلیل بالا بودن مقاومت و یکپارچگی در محیط هایی که نیاز به پوشش های ضد اسید ،ضد الکتریسیته ،ضد سایش ،ضد لغزش و…است پوشش های اپوکسی ویژه این محیط ها می باشد بنابراین اپوکسی مورد توجه بیشتر صنعتگران ،کارخانه دار ها ،مدیران و طراحان دکوراسیون داخلی منازل قرار گرفته است.

مزایای کفپوش صنعتی اپوکسی
مقاومت بالا در برابر مواد شیمایی ،حلال ها و اسید ها
مقاومت الکتریکی بسیار خوب
تحمل بار زیاد
بدون ایجاد سایش
قدرت مکانیکی بالا
منظم و یکپارچه بر روی سطح
نظافت آسان
مقاوم در تغییرات دمایی
نظافت آسان کفپوش
چسبندگی خوب به سطوح
عدم جذب آب ،روغن و سایر مایعات
دارای طول عمر بالا
در رنگ ها و طرح های متنوع

 

انواع کفپوش اپوکسی :
کفپوش اپوکسی ضد اسید: این پوشش دارای خواص شیمیایی بوده که در محیط هایی که با مواد شیمیایی ،بنزین و روغن سر و کار دارند مناسب می باشد.
کفپوش اپوکسی آنتی آستاتیک (ضد جرقه): دراین پوشش از رزین اپوکسی و ماده سخت کننده ویژه ای استفاده شده است که قابلیت انتقال جریان الکتریسیته ساکن را دارد از این رو به آن پوشش ضد جرقه می گویند.
کفپوش اپوکسی ورزشی: کفپوش اپوکسی ورزشی شامل پوشش های پلی یورتان می باشد که دارای مقاومت بالا ،بدون ایجاد خراشیدگی ،سطح کاملا صاف و مسطح می باشند.
کفپوش اپوکسی آنتی داست (دارای سطح شفاف):این پوشش از مواد خاصی به همراه رزین اپوکسی تهیه شده است و ضخامت بسیار کمی دارد و دارای سطح شفافی می باشد.
کفپوش اپوکسی صنعتی :کفپوش های صنعتی بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی ،تغییرات دمایی ،قابل تحمل وزن بالا و اعمال مکانیکی هستند .دارای عمر بسیار بالا و بسیار با دوام هستند.
کفپوش اپوکسی بیمارستانی:این کفپوش ها آنتی باکتریال بوده فاقد فرو رفتگی و کاملا یک دست و مسطح می باشد و کاملا بهداشتی می باشد.
کفپوش اپوکسی معمولی برای دکوراسیون منزل و مغازه :بسیار زیبا و در رنگ ها و طرح های متفاوت می باشند که محیط خانه و فروشگاه شما را بسیار شیک و زیبا می کنند.


کفپوش اپوکسی قابل انجام بر روی همه سطوح از جمله سیمان ،موزاییک وسنگ می باشد ولی بهترین نتیجه بر روی سطح مسطح و یکنواخت انجام می گیرد.اپوکسی قبل از استفاده به صورت مایع بوده و بعد از انجام آن بر روی سطح ۱ الی ۳ روز زمان می برد که کاملا سفت بشود پس در این مدت زمان نباید بر روی آن رفت و آمد کنید. هر چه سطح اپوکسی شما ضخامت بیشتری داشته باشد می تواند بیشتری را تحمل کند مثلا کفپوش اپکسی با ضخامت ۳ میلی متر وزن و تردد تا ۱۰تن را تحمل می کند.با این مقاومت بسیار این پوشش ها دارای هزاران طرح و رنگ مطابق سلیقه شما دارند.

 

از دیگر مقالات ما دیدن نمایید :

جهت بیشتر دیدن نمونه کار دکوراسیون و طراحی داخلی منزل اینجا رو کلیک کنید

برای مشاوره و طراحی داخلی ویلای خود کافی با در تماس باشید ۰۹۱۲۱۰۷۵۹۷۸

دکوراسیون داخلی منزلطراحی داخلی لابی هتلروف گاردن در تهرانطراحی داخلی رستوران سنتیویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلادکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل

 

 

 

دکوراسیون ویترین مغازه ,طراحی داخلی , دکوراسیون داخلی اداری ,دکوراسیون اداری , دکوراسیون داخلی ویلا ,دکوراسیون ویلا , قیمت طراحی مسکونی , طراحی داخلی منزل کوچک ,دکوراسیون منزل جدید , طراحی داخلی منزل مسکونی , قیمت دکوراسیون منزل , طراحی دکوراسیون منزل کوچک