چه نکاتی در طراحی کابینت آشپزخانه موثر است؟

چه نکاتی در طراحی کابینت آشپزخانه موثر است؟

آشپزخانه قلب خانه است! در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه باید دقت فراوانی نمود زیرا بخش اعظمی از نمای کلی یک ساختمان در معماری جدید، توسط آشپزخانه و نوع طراحی کابینت نشان داده می شود. به همین دلیل باید طراح دکوراسیون آشپزخانه، تمام سلیقه خود را به کار بندد.

امروزه کابینت آشپزخانه، با جنس های مختلفی مثل فلز، چوب، ام دی اف، هایگلاس و… ساخته می شوند و با طرح ها و رنگ های مختلف خود، هر سلیقه ای را پوشش می دهند. برای انتخاب کابینت مناسب با مدل و طراحی زیبا و همچنین کیفیت و کارایی بالا، باید به چند نکته دقت نمود.

اولین چیزی که از کابینت به نظر شخص می رسد، طراحی کابینت و جنس درب آن می باشد. از مواد مختلفی می توان درب کابینت را ساخت. مثلا از فلز یا چوب. جنس جدیدی از درب های کابینت که جدیدا به بازار آمده و مورد استقبال قرار گرفته است، هایگلاس می باشد که با روکش براق خود می تواند در طرح ها و شکل های مختلف ارائه گردد.
دومین نکته دقت در انتخاب بدنه ی کابینت است. در انتخاب بدنه کابینت باید دقت کرد که جنس آن از فلز، ام دی اف یا نئوپان بوده و روکش ملامینه داشته باشد و لبه های آن نوار کاری باشد.
صفحه کابینت: این بخش از کابینت دارای ۵ نوع می باشد که شامل: صفحه کابینت ام دی اف۳۲ میلیمتر، صفحه کابینت ام دی اف با روکش HPL، صفحه کابینت نئوپان با روکش HPL، صفحه کابینت پلی وود با روکش ملامینه، صفحه کابینت سنگ مصنوعی تمام اکریلیک هستند. چون این صفحات، تماس زیادی با آب خواهند داشت، بنابراین برای این صفحات بیش تر از روکش های HPLاستفاده می کنند.

کابینت هایی که برای آشپزخانه طراحی و ساخته می شوند را می توان به صورت پیش ساخته آماده کرد و در ابعاد استاندارد در اختیار مشتری قرار داد. اندازه های این نوع کابینت کاملا مشخص می باشد و نمی توان تغییری در آن ها داد ولی نصب سریع و آسان و قیمت کمتر آن ها سبب شده است تا عده زیادی آن ها را به عنوان دکوراسیون آشپزخانه خود در نظر بگیرند. نوع دیگری از کابینت ها با درخواست و نظر مشتری ها ساخته می شوند و زمان بیشتری برای ساخت و نصب لازم دارند. ولی شکل زیبا و متنوع آن ها و نیز طراحی کابینت در موقعیت های مختلف در این دسته، آنها را به عنوان انتخاب اول هر مشتری قرار داده است. طراحی کابینت سفارشی بسیار متنوع بوده و تقریبا به هر شکلی می توان آن ها را دکوراسیون کرد.

نکته مهم در طراحی کابینت و دکوراسیون آشپزخانه این است که کابینت باید به گونه ای طراحی شود که کمترین فضا را در آشپزخانه اشغال کند و در مقابل فضای زیادی برای قرار گیری وسایل و لوازم آشپزخانه داشته باشد. استفاده از لوازم جانبی زیبا و با کیفیت مانند دستگیره درب کابینت می تواند بر زیبایی محیط آشپزخانه بیفزاید.

همچنین مانند تمام ملزومات یک دکوراسیون عالی، نور پردازی در آشپزخانه باید مد نظر قرار گیرد تا زیبایی کار را دو چندان کند. استفاده از کاغذ دیواری متناسب با رنگ کابینت ها می تواند هارمونی زیبایی ایجاد کند و چشم هر بیننده ای را بنوازد.

پیشخوان کابینت نیز، در طراحی کابینت و دکوراسیون آشپزخانه، نقش دارد. انتخاب پیشخوان مناسب هم می تواند باعث زیبایی آشپزخانه گردد و هم می تواند کارایی کابینت را افزایش دهد.

نحوه نگهداری از کابینت، می تواند در طول عمر آن اثر داشته باشد اگر کابینت ام دی اف در آشپزخانه خود دارید، برای تمیز نمودن آن ها باید از اسفنج مرطوب استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن درب آن، مواظب باشید رطوبت به داخل درب نرود. همچنین درب آن را بیش از حد نباید باز کنید تا تراز درب بهم نریزد.

 

روند ساخت و طراحی داخلی ویلا

در این پروسه همانند دیگر پروژه های معماری ابتدا معمار مربوطه بایید مطالعاتی را انجام دهد که شامل بررسی اقلیم و منطقه جغرافیایی، عکسبرداری و تهیه اطلاعاتی از خواسته های مشتری می شود. پس از این مرحله باید طرح های اولیه از طراحی داخلی ویلا، طراحی دیوار ویلا، طراحی حیاط ویلا و غیره را به مشتری ارائه کرد و پس از تائید می توان اجرای طرح ها را شروع کرد. در این روند، در معماری مدرن، به منظور کاهش مصرف انرژی می توان از سیستم های اتوماسیون، انرژی خورشیدی، عبور تهویه بین سطوح و روشنایی ها LED بهره مند شد. دکوراسیون داخلی ویلا نقش زیادی در بهتر دیده شدن تمامی ابعاد ویلا و معماری ان را دارد که در طراحی ویلا دوبلکس و تریبلکس می توان از چند سبک متفاوت معماری و طراحی داخلی در کنار هم استفاده کرد.

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی خانه

علاوه بر رنگ آمیزی سطوح، آن چیزی که اهمیت ویژه ای دارد و در دکوراسیون داخلی خانه های شیک نیز می بینیم، نورپردازی متناسب با فضاهای داخلی خانه است. نورپردازی مناسب می تواند جلوه رنگ آمیزی سطوح را دو چندان کند و حتی اتمسفر حاکم بر خانه را به دلخواه تغییر دهد. بی توجهی به نورپردازی می تواند به قیمت بی اثر شدن بخش زیادی از هزینه های مربوط به دکوراسیون خانه تمام شود، در حالی که توجه به این امر می تواند حتی بخشی از این هزینه ها را بکاهد. یک نورپردازی مناسب می تواند تمرکز توجه ها را به نقاطی از خانه که علاقمند هستید جلب کند و از توجهات را از بخش های دیگر دور نگه دارد. مهم تر از همه می توانید با یک نورپردازی حساب شده، فضای خانه را متناسب با حالات روزمره خود تنظیم کنید؛ مسلماً موقع میهمانی و جشن ها خانه نیازمند فضایی متفاوت با هنگامی است که دوست دارید با خودتان خلوت کنید و در آرامش باشید.

 

طراحی داخلی منزللابی مجتمع مسکونیطراحی و اجرای روف گاردنطراحی داخلی رستوران سنتیطراحی ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریطراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخل ویلاطراحی دکوراسیون داخلی اداریطراحی داخلی هتل