پنجره در طراحی دکوراسیون

پنجره در طراحی دکوراسیون

طراحی و دکوراسیون منازل دنیای بزرگی دارد و هر روزایده های نو و متنوع به این علم مدرن اضافه تر می گردد . ایده هایی که شاید در گذشته در طراحی و دکوراسیون منازل بازخورد مناسبی در بر نداشت و شاید از لحاظ زیبایی چشم گیر نبود ولی بسیاری از این سبک ها در حال حاضر باعث تلنگور در ذهن طراحان شده و آنان را به ایجاد سبکی خلاق و جدید سوق می دهد یکی از گزینه هایی که در علم طراحی برای دکوراسیون منازل استفاده می شود و کاربرد مناسبی می تواند در خلق ایده های جالب ایجاد نمایید استفاده از انواع پنجره با دیزاینهای مختلف در منازل و انواع اتاق های ان می باشد.

استفاده از پنجره در سبک دکوراسیون
پنجره شاید در گزینه های دکوراسیون و طراحی به ذهن صاحب خانه برای مکان مورد نظر کمتر بیایید ولی در ذهن طراحان می تواند نقش بسته و براساس نقشه و طرح های مختلف از انواع پنجره در نقاط مختلفی از فضای مکان مورد نظر استفاده گردد.
پنجره ها از لحاظ ساختار و شکل و همچنین اندازه های مختلف می توانند کارایی داشته باشند شاید در گذشته نه چندان دور پنجره ها سعی می شد در مقابل دید نباشد و اغلب در پشت پرده ها پنهان می شد و کمتر کسی به طراحی ان توجه می نمود ولی امروزه انواع پنجره با شکل و قوس و انحناهای عجیب و مختلف طراحی شده اند و تلاش طراح مورد نظر این است که با ایجاد هارمونی با فضای مکان مورد نظر انها را در معرض دید قرار داده و شکل و طراحی زیبایی از آنها ارائه دهد.

به دلیل وجود وسایل گرمایشی از جمله رادیاتور و نحوه چیدمان مبل نحوه جای گیری انواع پنجره ها و طراحی آنها با مشکلاتی روبه رواست اینکه این وسایل برای دیزاین و باز و بسته شدن انواع پنجره ها با اشکال و طراحی متفاوت نسبت به پنجره های معمولی می تواند مشکل ساز باشد.
ولی می توان با استفاده از راهکارهایی از طراحی انواع پنجر ها بهره برد . می توان از انواع نورگیرهای در بالای پنجره ها استفاده نمود و یا اینکه از پرده های بزرگ که در یک سمت قرار می گیرند استفاده کرد . و به روش های مختلف می توانید دیزاین انواع پنجره ها را با وسایل جانبی از جمله پرده و میل پرده و همچنین انواع نورگیرها چشم گیر نمایید.
در هرصورت پای ریزی هر نوع ایده در طراحی پنجره می تواند باعث مخارج بالایی شود خرید پرده های مخصوص و یا نوع میل پرده و غیره را برحسب پس اندازتان انجام دهید.
انواع پنجره ها در دیزاین منازل
پنجره های پهلو به پهلو
یکی دیگر از انواع پنجره ها که از دیزاین مختلفی می توان برای جلوه گر شدنشان استفاده نمود پنجره های پهلو به پلو است. از جمله استفاده از انواع نورگیرها و یا نصب پرده بر روی انها وغیره

پنجره های کنج یا گوشه
این نوع از پنجرها با یک زاویه راست در گوشه ای نسبت به هم قرار دارند که می توان با استفاده از یک چراغ توکار شیشه ای که از بالا یا پایین نوردهی زیبایی به این پنجره ها می دهد استفاده کرد.

پنجره های مختلف روی دیوار
انواع پنجره ها براساس اندازه های مختلفی که دارند می توانند دیزاین شوند در اندازه های کوچک این نوع از پنجره ها می توان از مجسمه و قفسه , قاب کوچک در پهلو یا اطرافشان استفاده نمود ودر اندازه های بزرگ پنجره ها زمانی که دیواری که پنجره روی ان نصب شده دارای طول بیشتری است می توان پرده های پهن و یکسره شکیل را برای دیزاین آنها مورد استفاده قرار داد.
پنجره های لولایی و انهایی که به داخل باز می شوند
یکی دیگر از انواع پنجره ها که با استفاده از پرده حریر و سبک می توان از دید زدن به حریم خانه جلوگیری نمود پنجره هی لولایی است .اگر این نوع از پنجره ها در حالت عمودی باز و بسته می شوند سعی کنید با نصب چوب پرده به چارچوب و آویزان کرده پرده مورد نظر فضا رادیزاین کنید و اما اگر بصورت عمودی باز و بسته می شوند می توانید از گزینه هایی مانند پرده های ارسی که شبیه پرده های شیروانی است و همچنین میله هایی شبیه به درب های فرانسوی استفاده نمایید.

پنجره های مدور
این نوع از پنجره ها به تنهایی دارای زیبایی خاصی هستند ودر اغلب موارد نیاز به نصب پرده نمی باشد با استفاده از مات کننده ها و شیشه های رنگی و مات به تزیین و طراحی شیشه های آن می توان پرداخت.

 

از دیگر مقالات ما دیدن نمایید :

 

طراحی مغازه , طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون داخلی اداری , طراحی داخلی ویلا , دکوراسیون منزل , مشاور دکوراسیون داخلی منزل

طراحی و دکوراسیون هتل ۵ ستاره خود را به ما بسپارید

راه اندازی و طراحی بی نظیر مطب خود را به گروه مهران طاهری بسپارید

دکوراسیون داخلی منزلطراحی داخلی لابی هتلروف گاردن در تهرانطراحی داخلی رستوران سنتیویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلادکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل