فضای مدیریت شده و ترفندهای چیدمان بهتر در خانه ۳۲ متری

فضای مدیریت شده و ترفندهای چیدمان بهتر در خانه ۳۲ متری

 

مکان های کوچک
در خانه ای ۳۲ متری، به علت محدود بودن مساحت باید از کوچک ترین فضای موجود بهترین بهره را برد؛ در ادامه راه کارهایی جهت استفاده بهینه از این فضاها ارایه می شود.
تصویر لحظه ای از یک خانه ۳۲ متری
ساکن: مردی بازنشسته
موقعیت: بخش شرقی شهر نیویورک
مساحت: ۳۲ متر مربع
این خانه قبلا خرابه ای با دربهای خراب و کابینت های شکسته بود. شرکتی موسوم به شرکت بازسازی و طراحی داخلی، کل واحد را از نو ساخت؛ بدین شکل که ابتدا کل واحد را به بخش های منسجمی تقسیم بندی کرد و سپس پنجره ها را تعویض کرد و به دقت کل واحد را تمیز کرد.
فضای مدیریت شده مکان های کوچک بسیار حایز اهمیت است؛ در این نوع مکان ها باید بتوان اشیاء را بخوبی کنترل کرد تا زندگی مطلوبی را به ارمغان آورد.
بهتر است که طراح داخلی ساختمان، به جای ایجاد فضای باز، فضای مدیریت شده سه گانه به هم متصل مجزایی جهت زندگی، خواب و آشپزی را طراحی کند. از نظر طراح : به علت اینکه در مکان مذکور سه فضای مدیریت شده اصلی درنظر گرفته شده است، مکان بزرگتر از اندازه واقعی اش به نظر می رسد؛ به طوری که با حضور در این مکان هرگز احساس نمی کنید که در قفسی کوچک گیر کرده اید.
طراح ساختمان، جهت ارتباط سیال فضاها، کابینت هایی از چوب افرا، پالت رنگی را به کف پوش هایی از چوب بلوط، و قفسه های سفید محدود کرده است. همچنین گوشه های سقف را جهت جای گیری چراغ های LED در درون آن اندکی کوتاه تر کرد، ولی بخش میانی سقف در مرتفع ترین حالتش باقی ماند تا بیشترین فضای مدیریت شده عمودی محل نشیمن را حفظ کند.
در این چیدمان، تخت خواب در پشت پارتیشن کرکره ای چوبی جایگیری شد که تا فقط افرادی که پشت میز مینشینند، بتوانند داخل آن را مشاهده کنند. در دیواری حاوی قفسه ها، فضای مدیریت شده بزرگی جهت مخفی سازی بی نظمی ها و جایگذاری وسایل الکتریکی و ضمنا جهت نمایش وسایل تزیینی و آثار هنری تعبیه شده است.
در بخش خواب این مکان، تخت خوابی دو نفره و کمدی ۳ متری جهت نگهداری لباس ها تعبیه شده است.
تلویزیون در سقف و به شکل خطوط دریچه ای قرار گرفته است.
برای جلوگیری از احساس خفگی قبلی، دیواری کرکره ای طراحی شده است.
با اینکه آشپزخانه از بخش های مختلف خانه قابل رویت است، ولی دیگر در فضای نشیمن، آشپزی نمی شود؛ همچنین به علت زیاد آشپزی نکردن آشپز، تنها یک اجاق گاز، یک ماشین ظرفشویی، یک مایکروفر وهمچنین یک هواکش زیر یکی از کابینت ها قرار گرفت. همچنین آشپزخانه در نقش فضای مدیریت شده ورودی است که در ورودی سمت چپ، اجاق گاز قرار دارد.
یخچال و یخ سازی شیشه ای و سفیدرنگ در پشت دربهای چوبی و زیر پیشخان مخفی شده اند.
جهت توسعه فضای مدیریت شده آشپزخانه، طول پیشخان ها (به جای ۹۰ سانتی متر) یک متر لحاظ شدند؛ با این عمل کشوهای بیشتری دردسترس قرار گرفتند. همچنین قفسه های باریک، وسایل لازم آشپزخانه را آسانتر در دسترس قرار می دهند.

ده فکر برتر برای آشپزخانه های کوچک
برای دیوارهای حمام از ورقه های شیشه ای استفاده شده است که با انعکاس نور موجب می شود که این فضا مدیریت شده، بزرگتر به نظر برسد. برای کفپوش سنگ گرانیتی و در کنار فضای مدیریت شده حمام، در اطراف دوش سینکی بزرگ تعبیه شده است.
ترفندهای ساده بهینه سازی شکل سرویس بهداشتی

از پنل های شیشه ای داخل حمام به عنوان درهای قفسه ای جهت جایگیری وسایل حمام استفاده می شود. داخل حمام همه چیز منسجم و مدیریت شده تعبیه شده است؛ به عنوان مثال کاغذ توالت طوری قرار گرفته که این فضای مدیریت شده تمیزتر به نظرآید.
نقشه تصویر ۱۱، روند مشروح را به روال مهندسی نشان می دهد و محل جایگیری بخش های ۳ گانه در این تصویر قابل رویت است. با اینکه این گونه طراحی هزینه بر بود ولی طراح دیگر برای زندگی در این واحد کوچک مشکل چندانی نخواهد داشت، و از طرح کلی راضی است. در این نوع طراحی، همه وسایل و بخش های ساختمان بغیر از تلویزیون به آساننی در دسترس می باشد.
به نظر طراح : در این ساختمان، طوری می توان زندگی کرد که گویی در یک آپارتمان بزرگ حضور دارید.

 

طراحی و دکوراسیون خانه

 

 

 

بازسازی داخلی خانه های قدیمی

 

طراحی منزل مسکونیطراحی لابی , اجرای روف گاردنطراحی رستورانویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافی دکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی ویلا ,دکوراسیون اداری دکوراسیون داخلی هتل