فست فود جیحون

 

آشنایی با طراحی داخلی رستوران با مها دیزاین

 

اگر کسی به دنبال رستورانی برای خوردن غذا یا مهمانی خانوادگی و یا دورهمی دوستانه می گردد، قبل از چشیدن غذای آن رستوران و دیدن کادر آن، طراحی رستوران خصوصاً طراحی داخلی رستوران اولین چیزی است که نظر او را جلب خواهد کرد و آن رهگذر را تبدیل به مشتری می کند. از عواملی که موجب شهرت یک رستوران یا غذاخوری می شود، همین طراحی داخلی رستوران است که باید اصولی و مشتری پسند باشند. در این مقاله قصد داریم مختصری با طراحی داخلی رستوران سنتی و طراحی داخلی رستوران مدرن آشنا شویم.

طراحی داخلی رستوران

برای خیلی از ما فضایی که در آن می نشینیم و غذا می خوریم اهمیت زیادی دارد. طراحی فضای درون رستوران باید به گونه ای باشد که مشتری احساس راحتی و صمیمیت کند و از غذا خوردن خود در آن محیط لذت ببرد. نور پردازی و چیدن دکور هم در طراحی داخلی رستوران از اهمیت خاصی برخوردار است. فضاهای رستوران شامل چند بخش از جمله فضاهای داخلی یا میانی مانند راهرو، سلف سرویس و … می باشد. فضاهای عمومی شامل ورودی ها، سرویس های بهداشتی، جای بازی کودک و محل نشستن و غذا خوردن می شود. فضاهای خصوصی شامل آشپزخانه، انبار، سردخانه و … می باشد که در طراحی رستوران باید به طراحی و چیدمان هر یک از این بخش ها توجه شود.

-تصویر۲

اصول طراحی داخلی رستوران به روش های سنتی و مدرن

طراحی فضای داخلی رستوران با توجه به نوع رستوران و اینکه سنتی است یا مدرن باید بر اساس اصول خاصی باشد. اولین مورد در طراحی رستوران توجه به رنگ فضاست. برای رستوران های سنتی معمولاً به رنگ های ملایم یا تیره مانند آبی فیروزه ای یا قهوه ای بنا بر طراحی فضا توجه می شود و در رستوران های مدرن رنگ ها کمی شادتر و بر اساس سلیقه ی افراد متغیر است. معمولاً فضای داخلی رستوران های مدرن به رنگ های سفید، زرد و نارنجی هستند.

در مرحله ی دوم توجه به نور پردازی اهمیت دارد. نور ملایم برای رستوران های سنتی و نور زیاد و روشن برای رستوران های مدرن مناسب است. با کمک نور پردازی حتی می توان جلوه های ویژه و خاصی به فضای رستوران بخشید. همچنین نورپردازی باید با چیدمان دکور و حتی رنگ محیط داخلی رستوران هماهنگ باشد. دیگر ویژگی هایی که در طراحی فضای داخلی رستوران مورد توجه قرار می گیرد، علاوه بر نوع دکور و چیدمان آن ها استفاده از انواع تزئینات و تابلوهای نقاشی و رنگ آمیزی بر روی دیوارها و میز و صندلی ها می باشد. با رعایت این اصول اولیه در طراحی فضای داخلی رستوران مشتریان بیشتر و راضی تری خواهید داشت.

طراحی دکوراسیون اتاق پزشک در یک کلینیک زیبایی

در طراحی اتاق پزشک پس از توجه به آرامش و عدم وارد شدن استرس و نگرانی به مراجعه کنندگان باید کارایی محیط برای بهبود بازدهی شغلی پزشک را نیز مد نظر قرار داد. اتاق پزشک نباید بیش از حد کوچک باشد چرا که پزشکان معمولا به یک یونیت یا تخت برای انجام معاینات، میز کار و حداقل ۳ صندلی، قسمت نگهداری وسایل شخصی و قسمت نگهداری وسایل تخصصی شغلشان نیاز دارند. در برخی مدل های طراحی برای نظم بخشیدن به محیط اتاق کار یک پزشک از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن بخش های مختلف ذکر شده استفاده می کنند. رنگ های استفاده شده در مطب پزشک با آن که باید آرامش و شادابی را به پزشک و بیمار هدیه دهد اما نباید بیش از حد غیرطبیعی باشد چرا که برای پزشک خسته کننده می شود. در نورپردازی نیز باید توجه کرد که نور محیط تمرکز پزشک را از بین نبرد و باعث خستگی چشمان او نشود.

 

طراحی داخلی لابی را از کجا شروع کنیم؟:

گام اول در طراحی داخلی مدرن رنگ است. یعنی فضایی را که مد نظر دارید به صورت منسجم و یک دست در نظر بگیرید. حال در ذهنتان تصور کنید که چه ترکیب رنگی هایی متناسب با فضا است. در این جا بهتر است که از ترکیب چند رنگ استفاده کنید. البته ترکیبی ملایم و زیبا را انتخاب کنید تا حد تعادل رعایت شود. نه آنقدر از رنگ های روشن استفاده کنید که فضا را خسته کننده کند و نه آنقدر از رنگ های تیره استفاده کنید که فضایی بی روح را به مخاطب القا کند. زمانی که رنگ فضا را انتخاب کردید به راحتی می توانید براساس ترکیب رنگی چیدمان وسایل و رنگ آن ها را نیز انتخاب کنید. معمولا مبلمان و یا میز و صندلی معمول ترین وسایلی هستند که در لابی بیشتر به چشم می آیند. رعایت نکات ریز و سلیقه به خرج دادن در آغاز کار می تواند نتیجه ای مطلوب و طراحی زیبایی را از طراحی داخلی لابی به شما بدهد.

طراحی منزل مسکونی , طراحی لابی , اجرای روف گاردن , طراحی رستوران , ویترین جلوی مغازه , طراحی داخلی مجتمع تجاری , دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی مغازه , دکوراسیون داخلی صرافی دکوراسیون داخلی طلا فروشی , طراحی ویلا ,دکوراسیون اداری دکوراسیون داخلی هتل