سقف کرمیت چیست ؟

سقف کرمیت چیست ؟

سقف کرمیت به سقف هایی گفته می شود که با استفاده از تیرچه کریمت وبلوک سیمانی ساخته می شود. سقف کریمت نوع جدیدی از سقف ها می باشد که به صورت یکپارچه عمل می کند.سقف کرمیت توسط مهندسان کشور عزیزمان ایران ساخته شده است و در سال ۱۳۶۲ وارد بازار شد.
سقف کرمیت دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به سقف های معمولی می باشد از جمله :
به علت استفاده از بتن های تو خالی در مصرف بتن صرفه جویی میشود.
عدم نیاز با انجام شمع بندی
در سقف کریمت چون تیرچه و بلوک از نوع پیش ساخته هستند نصب آنها بسیار ساده و سریع می باشد.
عدم نیاز به کارگران متخصص
بتن ریزی یکپارچه سقف و اسکلت

انواع مختلف سقف کرمیت:
سقف کرمیت با قالب دایمی (بلوک پلی استایرین و سیمانی )
سقف کرمیت با قالب موقت(کامپوزیت کرمیت)

قابلیت کاربرد در همه سقف ها :
قابل استفاده در همه سازه های بتنی ،اسکلتی ،ساختمان های صنعتی اداری و مسکونی می باشد. طراحی سقف کرمیت براساس نشریه ۱۵۱ و ۵۴۳ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور می‌باشد.

 

جزییات وزن های سقف کریمت :
وزن سقف بلوک پلی استایرین با ارتفاع ۲۰ سانتی متر و ۱۷۰ کیلوگرم می باشد.
وزن سقف بلوک سیمانی با ارتفاع ۲۰سانتی متر و ۲۷۰کیلوگرم می باشد.
وزن سقف بلوک کامپوزیت با ارتفاع ۲۶ سانتی متر ۲۲۰کیلو گرم می باشد.

مراحل اجرای سقف کرمیت :
۱٫بالا بردن و جوشکاری و اجرای ریب
۲٫قالب بندی
۳٫بلوک چینی
۴٫اجرای آرماتور افت و حرارت

اجرای ریب یا کلاف عرضی به دو صورت انجام می شود:۱٫ با استفاده از قالب های بتنی آماده در قسمت تهتانی و در قسمت فوقانی یک میلگرد به قطر ۱۲ میلیمتر انجام می گیرد.
۲٫به وسیله قالب بندی،یک میلگرد در قسمت پایین و به انتهای تیرچه ها جوش داده می شود و میلگرد فوقانی مانند روش قبل صورت می گیرد.

در سقف کرمیت فاصله بین تیرچه ها ۷۳ تا ۱۰۰ سانتی متر و ضخامت بتن بر روی سقف ۴ تا ۱۰ سانتی متر است.این تیرچه ها وزن بتن خیس و عوامل اجرایی را به تنهایی تحمل می کنند و ایستا هستند بنابراین نیازی به شمع بندی ندارند بنابراین می توان بظور همزمان چند سقف را بتن ریزی کرد.سقف کرمیت نسبت به سقف های مشابه دیگر آسانتر و با سرعت بیشتری انجام می شوند و بعد از ۴۸ ساعت قابل استفاده هستند.
در سقف کرمیت تیرچه ها با اسکلت جوش داده می شوند که بعد از بتن ریزی یک سقف صاف و یکپارچه را بوجود می آورند، بنابراین می توان کش ها و اعضای باربر را حذف کرد.این امر علاوه بر صرفه جویی در فولاد به یکپارچه بودن سقف نیز کمک بسیار زیادی می کند.

انواع سیستم های اجرای سقف کرمیت :
سقف های تیرچه بلوک
سققف های تیرچه یونولیت
سقف های تیرچه فلزی

سقف تیرچه بلوک:سقف تیرچه بلوک رایج ترین از انواع سقف کرمیت است که در صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد که از تیرچه های سقفی و بلوک های پلی استراین ساخته شده است.این تیرچه ها به دو صورت فلزی و بتونی می باشند.

سقف تیرچه یونولیت :این تیرچه ها وزن بسیار کمی دارند .اگر مصالح استفاده در سقف سبک باشند و استحکام نیز حفظ شود طراحی بهینه تر و مقاوم تر خواهد بود . تیرچه های یونولتی دارای ابعاد بزرگتر بوده بنابراین اجرای سرعت عمل را بیشتر می کند.این سقف ها پرتی و تلفات بسیار کمی دارند و قابلیت برش به اندازه دلخواه را نیز دارند.
سقف های تیرچه فلزی :در این سیستم از ترکیب تیرچه های فولادی و بتن استفاده می شود .در ساخت این تیرچه ها از تسمه و چند میلگرد و برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها از بلوک سیمانی یا قالب های موقت فولادی استفاده می گردد.

با خیال راحت طراحی و دکوراسیون مجتمع تجاری خود را به گروه مهران طاهری بسپارید

اگر قصد تغییر دکوراسیون مغازه خود را دارید با گروه طراحی داخلی مغازه مهران طاهری بسپارید

طراحی داخلی منازل مسکونیطراحی لابیاجرای روف گاردنطراحی داخلی رستوراندکوراسیون ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریشرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل

 

دکوراسیون مغازه کوچک ,شرکت طراحی داخلی , طراحی داخلی فضای اداری , طراحی نمای ویلا , شرکت طراحی دکوراسیون داخلی منزل ,طراحی منزل و دکوراسیون