زیبایی شناسی

زیبایی شناسی

در طراحی پلان زیبایی شناسی به این گونه تعریف می شود که بودن یک مقایس مناسب برای انجام دادن یک کار در فضا گروه بندی دیداری وحدت همراه در کنار گوناگون بودن الگوبندی بر اساس شکل. ترکیب سه بعدی نیز شامل ریتم، توزان مناسب به سمت نور، هارمونی، منظره و یا یک نقطه کانونی شکل، بافت، رنگ، الگو می شود.
طراحی پلان
به طور کلی می توان طراحی پلان را در دو گروه مختلف طبقه بندی کرد که این دو گروه چیدمان تنگاتنگ و یا چیدمان آزاد می باشد. دلیل و منطق این طبقه بندی نیز نحوه استفاده کردن از فضایی می باشد موجود است. حال هر کدام از این دو طبقه بندی را به طور مفید شرح می دهیم.
چیدمان تنگاتنگ :
از چیدمان تنگاتنگ در طراحی پلان زمانی استفاده می شود که فضا ارزش بسیاری دارد و بهره دهی و عملکردش بسیار پر اهمیت است. در این نوع چیدمان بین وسایل و مبلمان فاصله وجود دارد. به دلیل آن که چیدمان تنگاتنگ در موقعیت های دیگر قابل استفاده نمی باشد لازم است تا با دقت بالایی طراحی طراحی شوند. در این نوع چیدمان معمولا از مبل ها و اثایه ای استفاده می شود که برای چیدن آن ها روش های مختلفی پیش رو وجود دارد یعنی می توان به شکل های مختلفی آن ها را در کنار یک دیگر قرار داد. این گونه اثاثیه کاردهی بالایی در فضای های تنگ و باریک دارند و فضا های باز زیادی در کنار خود به جا می گذارند.
استفاده کردن از چیدمان های استاندارد فضایی آرام و خلوت را به وجود می آورد. برای بهره بری هر چه بیشتر می توان اجزا چیدمان را در محل ساخت تا هماهنگی کامل به وجود بیاید و اجزایی که ساخته شده است به جز ثابتی از معماری محل تبدیل شود. اثاثیه درجا ساز به محل نظم خاصی می دهند و بی نظمی را به حداقل می رسانند و از کم ترین فضای موجود استفاده می کنند و فضا های بیشتری را ازاد می گذارند.
چیدمان آزاد :
از دیگر نوع های چیدمان طراحی پلان چیدمان آزاد می باشد که انطباق آزاد تری رادر بین اثاثیه و فضا ها به نمایش در می آورد. در چیدمان آزاد بسیار انعطاف پذیر تر از چیدمان تنگاتنگ می باشد و تنوع بالایی دارند از این رو از این چیدمان ها می توان در موقعیت های مختلفی استفاده کرد. این نوع طراحی زمانی محبوبیت بیشتری به خود می گیرد که بتوان مبل ها و اثاثیه را آزادنه حرکت داده و جا به جا کرد. انعطاف پذیری امری می باشد که به صورت ذاتی در چیدمان آزاد وجود دارد و دست طراح را در انتخاب سبک و اندازه کاملا باز می گذارد و در طول زمان اعمال هر گونه تغییر و حتی طراحی مجدد را امکان پذیر می سازد.

ترسیمات
ترسمات به طور کلی به روش های گوناگونی توسط طراحان به کار برده می شود برای مثال ترسیماتی که در آخر پروژه طراحی می شوند برای قانع کردن مشتری، یک ارگان و یا این جور اشخاص به کار برده می شود. هنگامی یک پروژه استارت می خورد و شورع به کار می کند داشتن یک ترسیمات کاری و یا ساختمانی از واجبات تلقی می شود و امری بسیار ضروری به حساب می آید. طراحان از فرایند کار و محصول ترسیمات نیز به روش های دیگری نیز استفاده می کنند برای مثال در طراحی نقش ترسیمات آن قدری گسترش می یابد و باز می شود که در آن ها به تمامی اجزا ترسیمات و ایده های کاری توجه زیادی می شود. در واقع به طور کلی در ترسیمات از صفر کار و یک ایده شروع می شود و تا نتیجه نهایی پروژه خاتمه می یابد.

طراحی مسکونیطراحی لابی مسکونی , روف گاردنطراحی رستوران مدرنویترین مغازهدکوراسیون داخلی تجاریطراحی دکوراسیون داخلیطراحی مغازهطراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشی , دکوراسیون داخلی ویلا ,دکوراسیون داخلی اداری ,طراحی داخلی هتل