رستوران زعفرون ۴۵ متری گلشهر

پروژه رستوران

کار فرما دکمه چی

آدرس ۴۵متری گلشهر

متراژ ۸۰ متر

 

 

 

اصول طراحی داخلی درمانگاه و فضاهای درمانی

طراحی فضای درمانی دارای اصول و ضوابط است، حتی بیمارستان های تخصصی در اصول طراحی با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال دکوراسیون داخلی درمانگاه با طراحی فضای داخلی بیمارستان قلب یا کودکان تفاوت بسیاری دارد، زیرا هر کدام از این مجموعه ها ضوابط خود و نیازهای متفاوتی دارند.

فضاهای درمانی به صورت کلی شامل بیمارستان های تخصصی، کلینیک ها و درمانگاه ها است. در طراحی فضای درمانی بعد از کارکرد مجموعه باید توجه ویژه به سیرکولاسیون و ارتباطات فضایی داشت. در محیط درمانی باید دسترسی ها به راحتی صورت بگیرد و پذیرش به عنوان قسمتی مهم بتواند بر مراجعه کنندگان کنترل داشته باشد. الگوی طراحی فضای درمانی به نورپردازی و زیبایی بصری نیز توجه ویژه دارد. محیط درمانگاه و کلینیک باید بتواند زیبا و آرام بخش باشد تا اضطراب و تنش بیماران و همراهانشان را از طریق زیبایی های بصری کاهش دهد. از سوی دیگر، نمای بیرونی باید بتواند این آرامش و آسودگی را انتقال دهد.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی مطب

رنگ ها در طراحی داخلی مطب ها تاثیر بسزایی دارند و در ایجاد حس آرامش نقش مهمی دارند. بهتر است رنگ فضای انتظار و درمان با یکدیگر مشابه باشند تا بیمار آمادگی لازم برای درمان را از قبل داشته باشد. رنگ هایی مانند قرمز، مشکی، بنفش تیره و زرد برای طراحی مطب مناسب نیستند زیرا رنگ هایی مثل قرمز و زرد باعث ایجاد هیجان و انرژی می شوند که باعث ایجاد حس تشویش در بیماران می شوند. بهترین رنگ ها برای طراحی مطب دکتر می توان به قهوه ای، بژ و آبی و سبز اشاره کرد. رنگ هایی مانند بژ که جزو رنگ های خنثی می باشند می توانند با ترکیب رنگ های دیگر باعث ایجاد آرامش در فضا شوند و همچنین به علت روشن بودن باعث انعکاس نور می شوند و فضا را بزرگتر نشان می دهند در نتیجه بیماران حس خفگی نمی کنند. رنگ آبی هم که یادآور دریا و آسمان می باشد و نشانه آرامش است. رنگ های دیگری مانند سبز هم می توانند برای طراحی مطب مناسب باشند همچنین می توان از چند رنگ به صورت ترکیبی استفاده کرد.

 

 

 

 

طراحی منزل مسکونی , طراحی لابی , اجرای روف گاردن , طراحی رستوران , ویترین جلوی مغازه , طراحی داخلی مجتمع تجاری , دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی مغازه , دکوراسیون داخلی صرافی دکوراسیون داخلی طلا فروشی , طراحی ویلا ,دکوراسیون اداری دکوراسیون داخلی هتل