خانه آجر بافت خیابان جیحون تهران

خانه آجر بافت خیابان جیحون تهران

پروژه عمرانی برجسته:
در خیابان جیحون تهران، ساختمان ساده ای وجود دارد که با نوآوری معماری اش جلوه گر اثری ارزشمند شده است. معمار این ساختمان با ارایه طرحی جزئی و ساده و مبتکرانه، این اثر را منحصر بفرد کرده است؛ بدین صورت که با بهره گیری از سیستم قفل و بست به جای ملات معمولی هم در هزینه صرفه جویی کرده و هم طرحی نو ارایه کرده است؛ طوری که مجله معماری این ابتکار را به عنوان یکی از بهترین محصولات نوین معماری سال معرفی می کند.

 

ویژگی های پروژه عمرانی خانه آجربافت
معمار: علیرضا مشهدی میرزا
موقعیت : ایران – تهران – خیابان جیحون
سال ساخت: ۲۰۱۱ میلادی
لازم به ذکر است که این پروژه عمرانی در جشنواره خانه های معماری حضور داشت و برنده مجله معمار هم شد.

 

توضیحات علیرضا مشهدی میرزا راجع به معماری این بنا:
“در ایران، معماری به عنوان سرویسی فانتزی و لوکس ارائه می شود، اما در سایر کشورها این دیدگاه نزدیک به واقعیت است به عنوان نمونه این خانه در منظقه فقیری از تهران و در منطقه جیحون قرار دارد و در این گونه از مناطق نه تنها ساختمانی با این معماری چشم نواز نمی توان یافت، بلکه حتی ساختمانی استاندار دساز هم وجود ندارد. در ابتدا این پروژه عمرانی برایم چالش برانگیز بود و من با علم بر عدم درآمدزایی آن، قصد داشتم اثبات کنم که حتی در مناطق فقیرنشین با وضع اقتصادی نامناسب هم می توان معماری اصیلی ارایه کرد، در شرایطی که شما حتی قادر به یافتن خانه ای به شکل مربع نیز نخواهید بود!
تجسم من به عنوان معمار آن است که تنها بر روی نمای خانه می توان کار کرد. هزینه ساخت این پروژه عمرانی (شامل خدمات فنی و ساختار) حدود ۱۸۰ دلار برای هر مترمربع می باشد. ضمنا متراژ ساختمان ۱۳۰ متر مربع است. ”

 

از منظر معماری، معمولا ساخت بناها در دو مرحله انجام می شود؛ ابتدا ساخت چارچوب کلی ساختمان (شامل پی ریزی و اسکلت بندی و دیوارکشی و تکمیل بقیه مراحل) و سپس ساخت نمای ساختمان. در مرحله دوم هم عملیاتی چون انتخاب جنس نما و تهیه مصالح مرتبط و انجام عملیات عمرانی در راستای نمای ساختمان اجرا می شوند؛ ابتکار خارق العاده بنای آجری خیابان جیحون آن است که علاوه بر ادغام این دو مرحله، روالی کاملا خلاقانه جهت ساخت و ساز این بنا بکار گرفته شده است و آن عدم استفاده از ملات معمول است.

 

جهت مشاهده بیشتر انواع طراحی داخلی اداری کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین قیمت های طراحی داخلی تجاری می توانید به وب سبایت طراحی داخلی مهران طاهری وارد شوید

 

طراحی داخلی منزل , لابی مجتمع مسکونی , طراحی و اجرای روف گاردن , طراحی داخلی رستوران سنتی , طراحی ویترین مغازه , طراحی داخلی تجاری , طراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافی , طراحی داخلی طلا فروشی , طراحی داخل ویلا , طراحی دکوراسیون داخلی اداری , طراحی داخلی هتل

 

طراحی داخلی ویلا

https://mehrantaheri.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

 

 

 

طراحی داخلی منزل

https://mehrantaheri.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/

 

 

طراحی داخلی اداری

https://mehrantaheri.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

 

 

طراحی داخلی مغازه

https://mehrantaheri.com/طراحی-داخلی-مغازه/

 

شرکت طراحی داخلی

https://mehrantaheri.com