برق انداختن وسایل استیل

 

برق انداختن وسایل استیل

اگر شما هم مانند خیلی از افراد وسایل استیل را از لیست لوازم منزلتان به دلیل لک شدن ، حذف کرده اید، خبرخوب این است که برای پاک کردن اثر انگشت از روی ظروف لازم نیست زحمت زیادی بکشید راه حل های ساده تری هم وجود دارد. تمییز کردن با دستمال یک راه ساده است ولی خیلی کارآمد نیست.
برای پاک کردن لکه ها از روی وسایل استیل به موارد زیر احتیاج دارید:
پارچه
شیشه پاک کن
دستمال کاغذی
روغن بچه
۱- بر روی اثر انگشت شیشه پاک کن را بریزید و با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید.
۲-قسمت مورد نظرتان را با یک پارچه نم دار پاک کرده و سپس با دستمال کاغذی آن را خشک کنید.
۳-مقدار کمی روغن بچه را روی انگشت دست خود زده و بر روی جای مورد نظر بمالید و پس از آن ، با دستمال کاغذی آنرا خشک کنید.

برای از بین بردن لکه های موجود بر روی یخچال ، ماکروفر و گاز های استیل از شیشه شوی استفاده کنید و به سادگی آن ها را تمیز کنید.
با توجه به نوع وسیله استیلی که دارید یکی از موارد زیر را انتخاب کرده و از آن برای تمیز کردن وسیله مورد نظر استفاده کنید:
۱-آب گرم نوعی پاک کننده
در مواقع خیلی زیاد وسایل استیل با آب گرم پاک میشوند این در صورتی است که وسیله چرب نباشد. کافی است آب گرم را بر روی آن ریخته و با یک دستمال خشک و نرم، خشک کنید. برای تمیز تر شدن و براق شدن میتوانید از ماده های شوینده هم کمک بگیرید.
برخی اوقات مواد معدنی موجود در آب، بر روی وسایل استیل، لک می اندازند که راه حل این کار این است که با یک حوله آن را خشک کنید.
۲-شوینده ملایم نوعی پاک کننده
در مواقعی که کباب پز یا سینک لک شده اند، از یک شوینده ملایم به جای سیم استفاده کنید.
در لکه های مورد غذایی که بر روی قابلمه یا تابه استیل و یا حتی سینک آشپزخانه و یا کباب پز وجود دارد بهتر است از شوینده های ملایم کمک بگیرید. این مواد را به همراه آب گرم و پارچه یا برس نرم بر روی ظروف و سطح مورد نظر بکشید. استفاده از سیم یا برس های زبر موجب خط افتادن بر روی آنها میشود.

 

۳-سرکه نوعی پاک کننده
سرکه یکی از بهترین پاک کننده ها برای ظروف و وسایل استیل است. برای این کار کافی است مقداری سرکه سفید را داخل یک اسپری ریخته و آن را روی ظرف مورد نظر اسپری کنید و پس از آن با یک پارچه نرم تمیز کنید. سرکه با دارا بودن اسید استیک به تمیز شدن وسایل استیل کمک میکند. آبلیمو هم اثری مشابه سرکه دارد. با ریختن آن بر روی ظرف و پاک کردن با دستمال نرم شاهد تمیزی خواهید بود.

 

۴- شیشه شور نوعی پاک کننده
جهت حفظ درخشندگی ظروف از شیشه پاک کن استفاده کنید. شیشه شور برای پاک کردن جای انگشت از روی گاز ، مایکروفر و یخچال استیل، مناسب است.
خمیر کربنات سدیم به همراه یک پارچه نرم و شستن آن به همراه آب گرم جای انگشتان را به کلی پاک میکند.
(تصویر۴)
۵-حلال های شیمیایی یا الکل نوعی پاک کننده
بر اثر استفاده از مواد سرخ کردنی و چرب پس از گذشت یک مدت روی هود و گاز لکه های چربی باقی می ماند که راه حل تمیز کردن آن استفاده از الکل و دستمال نرم است. از دیگر موارد استفاده از الکل میتوان به تمیز کردن سطح کتری و دیگر ظروف چرب استفاده کرد. دستمال الکی را روی آن ها بکشید و پس از آن بشورید و خشک کنید و شاهد براق شدنشان باشید.
وسایل استیل
این ظروف و وسایل استیل که به تازگی مد شده اند و جلوه ای خاص و زیبا به
آشپزخانه میدهند پس از لک شدن دردسرهایی هم دارند که با روش های فوق میتوان از براق بودن آنها لذت برد.

 

 

طراحی داخلی منازل مسکونی , طراحی لابی , اجرای روف گاردن , طراحی داخلی رستوران , دکوراسیون ویترین مغازه , طراحی داخلی تجاری , شرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازه , دکوراسیون داخلی صرافی , دکوراسیون داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی ویلا , طراحی داخلی اداری , طراحی داخلی هتل