برای فضاهای کوچک چه مبلمانی انتخاب کنیم؟

برای فضاهای کوچک چه مبلمانی انتخاب کنیم؟

مبل و صندلی ها مهم ترین اساس هر خانه به شمار می‌ آید. شاید در دکوراسیون داخلی هر فضایی مبل ها مهم ترین المان هستند. ساعت ها و شاید هم روزها در مغازه ها به دنبال مبل مناسب می گردیم. به شدت در انتخاب مبلمان وسواس به خرج می دهیم. سعی می کنیم سایر چیدمان اتاق پذیرایی را متناسب با مبلمان انتخاب کنیم. اما قبل از هر کاری باید یک سری مسائل را برای خود روشن کنیم. برای چه فضایی مبل لازم داریم؟ فضای داخلی منزل چه سبکی دارد؟ آیا درست است که مبلمان سلطنتی برای فضای صنعتی استفاده کنیم؟ چه مساحتی در اختیار داریم؟ آیا رفت و آمد منزل شما زیاد است؟ رنگ و طرحی که انتخاب کرده اید با سایر المان های منزل هماهنگی دارد؟ از این دسته سوال ها که باید قبل از خرید از خود بپرسیم زیاد است. متاسفانه زندگی آپارتمان نشینی امروزه مساحت کمی در اختیارمان گذاشته است. بنابراین در انتخاب مبلمان با محدودیت بیشتری همراه هستیم. در دکوراسیون اتاق نشیمن خانه های کوچک باید و نبایدهای زیادی بر سر راه است که برای داشتن خانه ای زیبا و دلنشین باید آن ها را رعایت کرد.

برای اتاق نشیمن های کوچک ، استفاده از مبلمان جمع و جور با طراحی ساده ، بسیار مناسب تر از وسایل پر نقش و نگار و شلوغ است. طراحان خلاقیت های زیادی برای فضاهایی با مساحت کم به خرج داده اند. وسایلی که چندین کاربرد داشته باشند در بازار کم نیست. میز پذیرایی قفسه دار با درهای کشویی را می تواند برای قرار دادن کتاب٬ مجلات و یا کلکسیون فیلم مورد استفاده قرار داد. نیمکت هایی که فضای داخلی صندوق مانند دارند و مانند یک گنجه ی مخفی عمل می کنند به راحتی می توانند لباس زمستانی را در خود جا بدهند. نقش صندلی زیر پنجره سه بر و حضور نیمکتی دراز کنار دیوار فضای اتاق نشیمن را بازتر می کند و جا برای نشستن بیشتر می شود. در فضای خانه های محدود بهتراست ، از وسایل عمودیی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. مطمئنا قفسه کتاب بلند ، دو برابر قفسه ای کوچک گنجایش دارد.

در دنیای طراحی داخلی مدرن مبلمان های ترکیبی به شدت و بیش از مبلمان هایی با طرح و شکل یکدست طرفدار دارد. وسایل داخلی اتاق پذیرای می توانند مانند هم نباشند اما ترکیب آن ها در کنار هم فضایی دلنشین و زیبا ایجاد می کنند. برای داشتن خانه ای زیبا باید الگوهای قدیمی را فراموش کرد. در چیدمان خانه باید ریسک را قبول کرد و جسارت به خرج داد. بهتر است ترس را کنار بگذارید و از ایده هایی که به ذهنتان می آید پیروی کنید. طرح و رنگ و مدل های مختلف را با هم ترکیب کنید و از نتیجه ی حاصله لذت ببرید. در خانه های کوچک خود را به میزهای غذا خوری کلاسیک بند نکنید. می توانید کانتر آشپزخانه را با خلاقیت هر چه تمام تر به میز غذا خوری تبدیل کنید. تمام کف خانه را نپوشانید به یک قالچه و یا گلیم در کف خانه اکتفا کنید خواهید دید که به بزرگتر نشان دادن فضای خانه چقدر کمک می کند. صندلی هایی که برای دور تا دور کانتر استفاده می کنید لزومی ندارد حتما با هم یکدست و هماهنگ باشند. در خانه های آپارتمانی خود را در قید و بند میز تلویزیون قرار ندهید. خلاقیت به خرج بدهید. یکی از دیوارها را با طرحی زیبا و جذاب رنگ بزنید و تلویزیون را به دیوار نصب کنید. خود را با دیوارهای کاغذ دیواری خسته نکنید. به یکی از دیوارها بسنده کنید و مابقی را رنگ سفید بزنید خواهید دید که فضا چقدر دلبازتر می شود. وسایل غیر ضروری و دست و پاگیر را جمع کنید. خانه ی شما که موزه نیست.

طراحی و دکوراسیون داخلی انواع مغازه های مدرن و شیک به سبک اروپا با گروه مهران طاهری

نقش ایمنی در طراحی داخلی صرافی به گونه ای خاص در گروه مهران طاهری

 

طراحی مغازه دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون داخلی , دکوراسیون اداری شیک , طراحی داخلی ویلا شمال , مشاور دکوراسیون منزل , دکوراسیون منزل قدیمی ,دکوراسیون ارزان منزل , طراحی دکوراسیون منزل ایرانی

ترکیب رنگ بندی و تاپیر آن بر فروش در دکوراسیون داخلی طلا فروشی

طراحی منزل مسکونیطراحی لابی , اجرای روف گاردنطراحی رستورانویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافی دکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی ویلا ,دکوراسیون اداری دکوراسیون داخلی هتل