برای طراحی داخلی ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای طراحی داخلی ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تنوع و ایجاد تغییر در زندگی هر انسانی لازمه ی آرامش او است. حال این تغییرمی تواند در خود شخص پدید آید و یا در محیط اطراف او. انسان همیشه دوست دارد در محیط زندگی خود تغییرات هرچند کوچک بدهد. این کار با طراحی داخلی و چیدمان وسایل منزل یا محیط کار امکان پذیر است. نوع دکوراسیون و طراحی ساختمان محل کار یا زندگی می تواند روی روحیه و روند زندگی تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد. از این رو مهم است که فرد طبق نظرات و سلایق خود، این کار را انجام دهد. برای داشتن چیدمان مناسب تر و دکوراسیون داخلی بهتر با ما همراه باشید.


دانستنی هایی در مورد دکوراسیون داخلی ساختمان

قبل از هر گونه تغییر یا طراحی داخلی در ساختمان، لازم است تمام زوایای آن سنجیده شود تا بتوان بهتر از فضای موجود استفاده نمود.

اولین نکته در مورد طراحی داخلی استفاده از رنگ مناسب برای طراحی ساختمان می باشد. رنگ های انتخاب شده باید منتقل کننده حس آرامش و گرما باشند و حس زندگی را در شخص زنده کنند. معمولا برای این کار از رنگ های روشن استفاده می شود تا علاوه بر انعکاس مناسبب نور، باعث بزرگ تر به نظر آمدن فضای داخلی شوند. به جای رنگ می توان از انواع کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی استفاده نمود تا محیط زیباتر به نظر برسد.

بعد از انتخاب رنگ، باید به فکر نور و روشنایی در طراحی ساختمان بود. اگر ساختمان دارای پنجره های بزرگ باشد انجام این کار بسیار راحت است فقط کافیست طوری لوازم چیده شوند که جلوی نوردهی از طریق پنجره گرفته نشود. ولی اگر ساختمان فاقد نورگیر یا پنجره های بزرگ باشد، باید از لامپ های بیشتر برای ایجاد روشنایی استفاده نمود.

از طرفی انتخاب پرده های مناسب، هم در روشنایی داخل ساختمان و هم در زیبایی آن موثر است. این پرده ها بهتر است از جنس تور یا پارچه برای طراحی داخلی ساختمان انتخاب شوند.

تصویر ۳

برای زیبایی هرچه بیش تر سالن ها و نیز پاکیزگی آسان تر، انتخاب کفپوش ها و پارکت های مناسب با طراحی ساختمان، می تواند تاثیرگذار باشد. البته افراد زیادی دوست ندارند که کف زمین خالی بوده و بنابراین به استفاده از انواع موکت و فرش های زیبا روی می آورند. مبلمان و میز و صندلی که طرح و رنگی هماهنگ با بقیه لوازم ساختمان دارند، نیز باعث ایجاد یک ترکیب چشم نواز در محیط خواهد شد.

استفاده از گلدان های گل و باغچه های کوچک در آپارتمان ها یا خانه های حیاط دار، باعث طراوت روح و القای حس سرزندگی و ساطع شدن انرژی مثبت میان افراد خواهد شد. چه بسا در کشور های پیشرفته، اقدام به نصب گرین وال (دیوار سبز) در آپارتمان ها و آسمان خراش های خود کرده و محیط اطراف آن را دلنشین تر نموده اند. استفاده از گرین وال ها می تواند به عنوان یک انقلاب در طراحی داخلی و دکوراسیون ها باشد و در مطب های پزشکی، آپارتمان های مسکونی، مجتمع های تجاری، کارگاه ها و… قابل اجرا می باشد.

در این میان استفاده از تابلو ها و لوازم تزیینی خاص و جذاب، در زیباسازی محیط نقش بسزایی خواهد داشت. بطور کلی در هر ساختمان یا پروژه ای که نیاز به دکوراسیون و طراحی داخلی داشته باشد، فضا سازی و ایجاد محیط هایی که هم زیبا باشند و هم دارای امکانات رفاهی باشند بسیار مهم است. این نکته در آپارتمان ها و شرایط زندگی عمودی امروز، که متراژکم است، اهمیت دارد. هر شخصی که طراحی داخلی و طراحی ساختمان را بر عهده می گیرد باید به خوبی از علم دکوراسیون، طراحی داخلی و شرایط ساختمان مورد نظر آگاهی داشته باشد و با توجه به لوازم موجود و شرایط آن ساختمان، بهترین طرح و ایده را در نظر بگیرد. در واقع باید بتواند هر وسیله ای متناسب با سایر وسایل و در جای خودش قرار دهدو چیدمان ایده آلی از وسایل را به نمایش بگذارد.

در دکوراسیون داخلی منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل برای خانم ها بسیار مهم است و مایل هستند تا منزل آنها با چیدمانی زیبا، جلوه بیشتری پیدا کند. طراحی و دکوراسیون منزل به چندین صورت از جمله، دیزاین مدرن، سنتی، اسپرت و سلطنتی انجام خواهد شد. در طراحی داخلی دکوراسیون منزل باید ابتدا به موارد زیر توجه نمود:

۱_ متراژ خانه

۲_ معماری و طراحی داخلی خانه ….

جهت ادامه مطالعه مقاله به وب سایت مهران طاهری مراجعه کنید

 

طراحی داخلی مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستورانطراحی ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریطراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافی طراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل