ایده های کنار هم قرار دادن رنگ ها

ایده های کنار هم قرار دادن رنگ ها:
امروزه همه دنبال ایده های کنار هم قرار دادن رنگ ها هستند که دکوراسیونی با طراحی به روز و زیبا برای منزلشان ایجاد کنند. برای خلق طرح های جدید و زیبا ،استفاده از رنگ های متفاوت ایده بسیار خوبی است اما توجه داشته باشید که انتخاب پالت مناسب برای آن اصلا کار ساده ای نیست و نیازمند فکر و سلیقه زیادی است اما راه حلی است که کمک می کند این مشکل ساده تر حل شود آن راه حل کنارهم قرار دادن رنگ های مختلف است. این روش باعث بوجود آمدن ایده های کنار هم قرار دادن رنگ ها می شود وبرای این که انتخاب های شما محدود تر شود فقط از سه رنگ خالص و متضاد در یک فضا استفاده می شود. با این روش خانه شما نسبت به خانه هایی که دارای رنگ یک نواخت هستند تنوع و انرژی بیشتری دارد. اگر می خواهید از با استفاده از این تکنیک دکوراسیونی با طراحی زیبا و انرژی بخش طراحی کنید ادامه مطلب را به دقت مطالعه کنید.

درباره این تکنیک:
ریشه این نوع طراحی در طراحی مد است. در سال های ۱۹۶۰ طراحان بریتانیایی و هم چنین طراحان اروپایی با استفاده از این تکنیک ، دو یا سه رنگ خالص را در کنار هم قرار می دادند. این تکنیک از آن جا گسترش یافت و چندین سال پیش نیزاز این تکنیک در طراحی دکوراسیون و اتاق استفاده شد. امروزه بسیاری از طراحان با بهره گیری از این تکنیک و قرار دادن چندین رنگ روشن در کنار هم، اتاق ها هایی فوق العاده زیبا و چشم گیر طراحی می کنند.
کنار هم قرار دادن دو یا سه رنگ اصلی:
همان طور که گفته شد در این روش دو یا سه رنگ خالص را در یک فضا کنار هم قرار می دهند. ترکیبی که امروزه طراحان از آن استفاده می کنند از همه ی این رنگ ها استفاده می شود و رنگ های اولیه و ثانویه همه در کنار هم قرار می گیرند. اما نکته حایز اهمیت آن است که از ترکیب رنگ هایی استفاده کنید که نتیجه ی آن رنگ های سرد و گرم باشد.
کنار هم قرار دادن رنگ های مکمل:
اگر بتوانید از رنگ های متضاد در چرخه ی رنگ های تان به درستی استفاده کنید ،خواهید دید که تاثیر بسیار خوبی بر روی دکوراسیون خانه تان می گذارد. سعی کنید رنگ هایی که دارای شدت یکسانی اند را در کنار هم به کار ببرید برای مثال صندلی زرد و یاسبز در کنار نقاشی قرمز و یا بنفش ترکیب رنگی زیبا را پدید می آورد. نکته ای است که اگر به آن توجه کنید ترکیب های رنگ تان بسیار زیباتر می شود و آن نکته این است که اگر برای مثال رنگ اصلی که انتخاب کرده اید، روشن است؛ باقی رنگ ها را نیز روشن انتخاب کنید و یا اگر رنگ اصلی که انتخاب کرده اید پاستلی است؛ باقی رنگ ها را هم پاستلی انتخاب کنید.

کنار هم قرار دادن رنگ های مونوکروم:
در این روش شما یک رنگ مورد علاقه تان را انتخاب می کنید و باقی رنگ ها را از همان رنگ اما با درجات و سایه و ارزش رنگی مختلف انتخاب می کنید. در این روش بافت ها و یا مواد دیگر می توانند به شما کمک کنند. نکته ای قابل توجه است آن است که امروزه در طراحی هایی که انجام می گیرد از موکت هایی با یک رنگ روشن و با یک طرح گرافیکی بسیار استفاده می شود ،پس از آن غافل نشوید.

کنار هم قرار دادن رنگ های مشابه:
رنگ هایی که در چرخه رنگ کنار هم قرار می گیرند یک ترکیب نرم و لطیف ایجاد می کنند. سعی کنید از یک رنگ بعنوان رنگ اصلی و از دو رنگ دیگر برای عناصر دیگر موجود در فضا استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون خانه های شیک و زیبا به سبک اروپا در گروه مهران طاهری

بروزتزین طراحی دکوراسیون داخلی محیط اداری خود را از ما بخواهید

جهت مشاهده نمونه کار های بیشتر طراحی داخلی تجاری و پاساز با ما تماس بگیرید ۰۹۱۲۱۰۷۵۹۷۸

 

طراحی دکور مغازه  , دکوراسیون داخلی , طراحی داخلی اداری , طراحی ویلا مدرن , طراحی داخلی دکوراسیون منزل , قیمت طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منازل مسکونیطراحی لابیاجرای روف گاردنطراحی داخلی رستوراندکوراسیون ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریشرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل