از تاریخچه طراحی و دکوراسیون چه می دانید؟

تاریخچه طراحی و دکوراسیون

دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ کردن رنگ ها ،وسایل و اشیا دریک اتاق یا ساختمان با یک طراحی بسیار زیبا می باشد.دکوراسیون داخلی مانند دیگر هنرها دارای سبک خاص و آمیزه ای از سلیقه و زیبایی می باشد که با گذر زمان و تغییر سلیقه ها دچار تغییرات بسیار زیادی شده است.در معماری داخلی علاوه بر زیبا و دل انگیز کردن محیط باید یک فضای کارآمد و عملگرا نیز خلق کرد.ترکیب هنر با ساختمان سازی ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم قومیت ها دارد .دکوراسیون داخلی به کاربری یک محیط،رنگ ها،نور پردازی،وسایل دکوری،مبلمان و چیدمان بین عناصر می پردازد. شاید تاریخچه این هنر به زمان غارنشینان برسد چرا که نقاشی های آنان در فضای کوه ها و غار ها نشانه این است که آنان نیز به زیبایی محیط اطراف خود می پرداختند چرا که بعضی از نقاشی های به جا مانده فقط نقش زیبایی و تزیین محیط را داشتند.
ویژگی های معماری و سازه های خانه های تاریخی :
یکی از ویژگی مشترک خانه های قدیمی مساحت زیاد خانه های قدیمی است و معماری ساختمانی آنها به دو بخش اندرونی و بیرونی ساخته شده است .رنگ های به کار رفته در ساختمان ها متاثر از شرایط آب و هوایی آن شهر می باشد و مصالح به کار رفته در ساختمان با توجه به شرایط اقتصادی بوده و حداکثر تلاش معماران برای صرفه جویی در انرژی های محیطی بوده است.اغلب خانه های قدیمی از قسمت هایی چون سکو،در ورودی،هشتی ها ، دالان ،حیاط ،حوض و باغچه ،تالار،نشیمن،آشپزخانه ،توالت و حمام ،باغچه ،بام ،بهار خواب ،اتاق کرسی ،شاه نشین،آب سرا ، اتاق بادگیر تشکیل شده است.
هنگام ورود اطراف به خانه با توجه با شخصیت فرد و کاری که با اهالی منزل دارد به قسمت های مختلف خانه (پذیرایی ،اتاق نشیمن و …) دعوت می شدند.تنوع فضای اتاق ها ،تنوع سطوح (زیر زمین ،بالا خانه ،بام)،تنوع فضا (حیاط ،باغچه،انواع آجر) و نور پردازی در قسمت های مختلف خانه فضای خانه را بسیار زیبا و متنوع می سازد.برای صرف غذا در حیاط یا پشت بام یا بر روی تخت ،استفاده از تابستان نشین یا بهار خواب باعث ارتباط بیشتر افراد با طبیعت می شد.که دقیقا متفاوت با معماری خانه های امروزی می باشد.

ویژگی های طراحی داخلی سبک معاصر
اصطلاحات طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی معاصر تفاوت های بسیار زیادی دارند ولی به جای یکدیگر استفاده می گردند.طراحی داخلی معاصر به معنای مطابق روز بودن، و شیوه های طراحی که هم اکنون مورد استقاده است بیان می شود.در حالی که طراحی داخلی مدرن به سبک طراحی با استفاده از اشکال هندسی و خطوط به صورت مدرن گفته می شود. طراحی داخلی معاصر یک طراحی ساده ،منظم ،دارای نور طبیعی یک محیط گرم و دنج ، آرامش بخش و صمیمی را ایجاد می کند. این طراحی مناسب منازل و فروشگاه ها و ادارات است.در این دکوراسیون از کفپوش های طرح چوب ،فرش و پادری های ساده و مبلمان مربعی شکل بیشتر استفاده می شود و کاغذ دیواری ها طرح سبک و ملایم دارند. سعی می شود فضای خالی متناسب با چیدمان وجود داشته باشد .در این دکوراسیون استفاده از رنگ های خنثی مثل سیاه،سفید ،کرم و خاکستری بسیار اهمیت دارد.هر چند این طراحی مطابق با مد روز است ولی از تزیینات ساده درآن استفاده می گردد.

دکوراسیون و طراحی آشپز خانه
آشپز خانه از بخش های مهم و اصلی هر خانه ای است.آشپزخانه از مکان هایی در خانه است که با گذر زمان دچار تغییرات بسیار زیادی شده است. امروزه با توجه به کوچک شدن خانه ها به طبع فضای آشپزخانه ها نیز کوچکتر شده اند. از زمانی که زنان وارد بازار کار شدند و وقت کم تری برای پخت و پز داشتند استفاده از وسایلی که باعث می شد زنان مدت زمان کمتری را در آشپزخانه بگذارنند از ماکروویو گرفته تا ماشین ظرف شویی اختراع شد .اما از آنجایی با گذر زمان ابعاد آشپزخانه ها کوچکتر می شود صنعتگران و تولید کنند گان بع دنبال ساخت وسایل کوچکتر با ابعاد بزرگتر شدند. شاید ابعاد بعضی از آشپز خانه ها فقط به ۴،۵ متر برسد ولیکن همچنان آشپزخانه از مکان های مهم خانه می باشد.

بهترین رنگ بندی و چیدمان در طراحی و دکوراسیون داخلی انواع رستوران ایرانی فرنگی

جهت مشاهده چند ایده برای بازسازی ساختمان های قدیمی اینجا را کلیک کنید

 

طراحی داخلی منزللابی مجتمع مسکونیطراحی و اجرای روف گاردنطراحی داخلی رستوران سنتیطراحی ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریطراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخل ویلاطراحی دکوراسیون داخلی اداریطراحی داخلی هتل

 

 

 

 

طراحی نما مغازه,طراحی داخلی , طراحی اداری , طراحی باغچه ویلا , مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی منزل , دکوراسیون داخلی منزل کوچک ایرانی