ابزار هوشمند در طراحی داخلی خانه

ابزار هوشمند در طراحی داخلی خانه

 

کامپیوترها در ابتدا جدا از وسایل خانه در نظر گرفته می­شوند مثل کامپیوتر خانگی که روی میز قرار می­گیرد یا لب­تاپی که روی میز غذاخوری قرار گرفته و یا یک آی­پد که روی پیش­خان آشپزخانه است.
اما در تکنولوژی­های جدید، کامپیوترها نیز جزئی از وسایل خانه هستند و عملا میز را به عنوان یک کامپیوتر خانگی خواهیم داشت.
میز غذاخوری و پیش­خان آشپزخانه نیز نقشی همچون یک لب­تاپ و آی­پد به خود خواهند گرفت.
در علم کامپیوتر نیز زمانی­که شما کامپیوتر را در وسایل دیگر بسازید، اصطلاحا به آن کامپیوتر فراگیر، هوش فراگیر، و یا واژه مورد علاقه من تمام‌افزار، می­گویند.
ایجاد مبلمان به عنوان یک ابزار هوشمند خانه نیازمند یک تجدیدنظر در میزان اهمیت و سلسله مراتب مبلمان دارد.
مثلا میزهایی که امروزه درون خانه هستند، دارای کاربردهای مختلفی هستند که نقش پادشاهی میزها نیز متعلق به میز ناهارخوری است.
البته که شما در میز ناهارخوری نسبت به دیگر میزهای خانه همچون میز كنار تخت‌خواب، میز پذیرایی، میز پاسیو، نیمكت گاراژ، میز تحریر اتاق كار، و … هزینه کمتری را پرداخت می­کنید.
البته میز غذاخوری نیز اهمیت بیشتری از لحاظ کیفیت، ظاهر و محل قرارگیری نسبت به سایر میزها دارد.
با این وجود نیز زمانی که مبلمان مبدل به یکی از ابزار هوشمند خانه شود، میز پذیرایی نیز که امروزه شاید بی­اهمیت باشد، پادشاهی را از میز غذاخوری تحویل خواهد گرفت و مبدل به یکی از گران­ترین و مهم­ترین ابزار خانه شما خواهد شد.
دلیل این امر این است که نیاز و اولویت خانواده، یک عامل کلیدی در هدف استفاده شما از میز پذیرایی به عنوان یک میز خواهد داشت.
اما میز پذیرایی که در آینده شکل می­گیرد به عنوان یک عامل کلیدی در ابزار هوشمند خانه می­شود.

هدف نهایی نیز این است که یک میز پذیرایی با وجود کتاب­های میز پذیرایی (Coffee table book) داشته باشیم.
آیا تا به حال از خودتان درباره وجود این چنین کتاب­هایی، سوال کرده­اید؟
این کتاب­ها را می­توان یک ژانر نامتعارف ادبی دانست که صرفا برای خواندن در کنار یک میز، به ویژه میز پذیرایی طراحی شده­اند.
ویکی­پدیا نیز درباره کتاب پذیرایی یک مدخل خوبی دارد که بیان می­کند: «یك كتاب میز پذیرایی كتابی جلد مقوایی است كه بر روی میز پذیرایی یا سطوحی شبیه آن در فضایی از خانه قرار می‌گیرد كه مهمانان در آن‌جا می‌نشینند و سرگرم می‌شوند، و بدین ترتیب باعث به وجود آمدن گفتگویی پیرامون آن كتاب یا رفع كسلی می‌شوند. از آن‌جایی كه نیازی به جابه‌جایی آن‌ها نیست، معمولا بزرگ و سنگین ساخته می‌شوند»
اهدافی که به واسطه کتاب­های میز پذیرایی دنبال می­شدند، امروزه با وجود جریان­هایی برای تبدیل اشیای فیزیکی به اشیای مجازی، توسط خود میزهای پذیرایی هوشمند دنبال خواهد شد و قرار است که به ما کمک کند تا مهمانان را سرگرم کرده و بین آن­ها گفتگویی را شکل دهیم.
این میزها نیز این قابلیت را دارد که دیگر ابزار هوشمند خانه مثل تلویزیون را نیز کنترل کنند.
بهترین مثال، تکنولوژی تولیدی در شرکت سامسونگ است که البته این محصول هنوز در بین مشتریان خانگی به فروش نرسیده و در فروشگاه­های بزرگ بیشتر استفاده می­شود.
نام این محصول UR40 with Microsoft Pixel sense است.
حتی شرکت مایکروسافت به تولید این چنین میزهایی علاقه دارد البته این شرکت احتمالا منتظر کاهش قیمت اجزای الکترونیکی این میزها هست تا با قیمتی زیر ۳۰۰۰ دلار این میزها را روانه بازار کند.

میز پذیرایی در نقش کامپیوتر خانگی
میزهای پذیرایی با نام M42-pro تولیدی شرکت Mozayo است.
این میز درواقع یک نمایشگر ۴۲ اینچی با کیفیت HD است که با یک سیستم عامل ویندوز به کارش ادامه داد و درواقع حکم کامپیوتر خانگی را دارد.
این کامپیوتر نیازی به ماوس و صفحه کلید ندارد چرا که عملکرد آن به صورت لمسی است.
چارچوب این میز به صورت چوبی طراحی شده است ضمن اینکه در درون خودش، اپلیکیشن­های مختلف را نیز داراست.
این میز همانند یک ویندوز و یا یک ابزار هوشمند خانه حاوی دسک­تاپ، آیکون و منوهای مختلف است.

میزهای هوشمند آینده به‌عنوان ابزار اصلی آینده در خانه
میز SUR40 with Microsoft Pixel Sense نیز بسیاری از توانمندی­های میزهای پذیرایی هوشمند تعاملی را دارد اما هنوز تولید انبوهی ندارد.
میز هوشمند M42-pro که برای مصارف خانگی تولیدشده‌اند، اما امکانات میزهای آینده به عنوان یک ابزار  هوشمند خانه را نخواهد داشت.
میزهای هوشمند آینده ترکیبی از این دو میز خواهند بود (عکس بالا، تصویر میزهای هوشمند سامسونگ است و شما می­توانید نحوه کار با آن را مشاهده کنید)
میزی با سطحی لطیف و تمام شیشه­ای در نظر بگیرید. وقتی با دست آن را لمس کنید می­توانید منوهای مختلف را ببینید.
وقتی‌که میز روشن می­شود، علاوه بر اینکه امکانات مختلفی را در اختیار شما می­گذارد، می­تواند اشیای مختلفی مثل تلفن را نیز تشخیص دهد.
مثلاً تلفن هوشمند را روی میز بگذارید، علاوه بر اینکه این میز هوشمند هویت شمارا تشخیص می­دهد ضمن اینکه می­توانید بسیاری از فایل­های صوتی و تصویری را برای شما پخش کند.
بازی­های کاغذی نیز جای خود را به بازی­های هوشمند خواهد داد. مثلاً می­توانید شما بازی مونوپولی را در آن انجام دهید حتی بسیاری از بازی­های دیگر را هم می­توانید با این میزها انجام دهید.
زمانی که حرف k که مخفف keyboard است، روی هوا بکشید، یک صفحه‌کلید برای شما نمایش داده خواهد شد و پس از نوشتن هر چیزی می­توانید از طریق ایمیل و شبکه­های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
حتی با دستورالعمل­های دیگر نیز می­توان ابزار هوشمند خانه را ایجاد کرده و وسایل خانه را به‌صورت کنترل از راه دور استفاده کرد.
در کل می­توان گفت که میزهای پذیرایی می­تواند هر قابلیتی را در آینده برای شما داشته باشد و قیمت آن نیز چیزی کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار خواهد بود.
دلیل حکومت این میزها در آینده این است که در خانه شما یک سطح بزرگی در اتاق نشیمن بازخواهد شد که تعدادی صندلی دور آن قرارگرفته و شما و مهمانان شمارا تا ساعت­ها سرگرم و مفرح نگه می­دارد.
این کار ویژگی یک وسیله کامپیوتری جذاب و زیبا است که قرار است تمامی نیازهای شمارا جواب دهد.
با کامپیوتر فراگیر، دیگر نیازی به کامپیوترهای مختلف در اتاق­های مختلف نخواهید داشت چراکه وجود یک ابزار هوشمند خانه درون اتاق نشیمن قرارگرفته است که تمام‌کارهای شمارا انجام خواهد داد.
ابزار هوشمند خانه در آینده قرار است تمامی کارهایمان را انجام دهد.

 

 

از دیگر مقالات ما دیدن نمایید :

طراحی فضای مجتمع تجاری نشان گر جزئیات طراحی داخلی تجاری آن پاساژ می باشد

دکوراسیون داخلی مغازه خود را به ما بسپارید

 

دکوراسیون داخلی منزل , طراحی داخلی لابی هتل , روف گاردن در تهران , طراحی داخلی رستوران سنتی , ویترین جلوی مغازه , طراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافی , دکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلا , دکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل