کناف چیست

کناف چیست

حضور کناف در بازار جهانی مدت زمان زیادی است و یک واقعیت غیر قابل انکار است و کناف سبب صرفه جویی در ساخت و ساز می باشد و هدف شرکت کناف ارائه محصولات متنوع و خدمات ساختمانی گوناگون که با نیازهای مشتریان و کارفرما ها و قوانین انجمن و انتظارات استانداردهای رو به رشد همراه است . بخش مهمی از سیاست های شرکت کناف برای ارائه بهترین کیفیت به کار ، تضمین کیفیت و فعالیت مربوط است .

 

بهبود مستمر هدف دائمی شرکت کناف می باشد . این امر نیازمند یک سیستم مدیریت کیفیت و قدرتمند است که در آلمان سیستم کناف دارایی گواهی نامه مدیریت کیفیت است ISO نیز دارد. هدف سیستم کناف مدیریت کیفیت با عملکرد خوب و کیفیت بالا می باشد.
مزیت اصلی کناف :

کناف و اولین مزیت استفاده از سیستم کناف سبک سازی می باشد . این نوع مصالح در مقایسه با مصالح سنتی حدود ده تا پانزده برابر سبک تر است .در نتیجه با کاهش بار مرده ای ساختمان و عدم استفاده از اجزای غیر سازه ای سنگین تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمترمی شود .درصورت تخریب ساختمان به علت سبکی سیستم کناف از خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کاسته می شود . علاوه بر سبکی پانل های گچی کناف نحوه اتصال انعطاف پذیر پانل ها به پروفیل ها هم باعث کاهش نیروی زلزله می شود .بدین صورت که استاد ها در داخل رانرها جای بازی دارند و این دو بهم پیچ یا پرچ نمی شود و پانل ها ی گچی کناف به هر دوی این پروفیل ها پیچ خواهند شد . سبکی مصالح کناف باعث حمل آسان آن توسط کارگران شده که باعث افزایش سرعت کار می شود. در حمل و نقل در طی مسافتها طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود .کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی باعث کاهش هزینه های حمل می شود.

مزیت سقف کناف در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی چیست؟
کناف و دیگر مزایای استفاده از سیستم کناف دسترس آسان به تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. که در صورت ترکیدن لوله و… به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داد و تعمیر کرد و در صورت آسیب دیدگی دیوارهای کناف در اثر ضربه های نامتعارف به راحتی فقط قسمت آسیب دیده تعویض و تعمیر می باشد که این دو مورد افزایش عمر مفید ساختمان را به همراه دارند (دیوارهای کناف دارای مقاومت بالایی هستند و مقابل ضرباتی نظیر ضربات بدن انسان هیچ آسیبی نمی بینند).در صورت نیاز به تغییر کاربری بنا با توجه به خصوصیات کناف به راحتی می توان این کار انجام داد. در بهسازی ساختمان های قدیمی نیز می توان از روش نوین کناف بهره گرفت .در مناطقی نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده سیستم کناف داری اولویت می باشد.


کناف در ایران کم و در خارج پیشرفته
متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با سیستم کناف و مزایای آن و هم چنین کمبود نیروی ماهر و آموزش دیده کناف در ایران بسیار کمتر از اروپا و کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد که باعث افزایش هزینه ها و آسیب پذیری در برابر زلزله در می شود.امیدواریم برای کاهش مصرف انرژی و مصالح و همین طور کاهش خسارت زلزله و حفظ جان همیهنانمان میزان مصرف سرانه محصولات کناف در صنعت ساخت و ساز ایران را افزایش یابد .

مراحل اجرایی کناف

دیوارهای کناف بعد نصب قابلیت رنگ آمیزی دارند و در این مرحله احتیاجی به ملات گچ و خاک و گچ کشته نمی باشد که باعث صرفه جویی در مصرف مصالح و بالا رفتن سرعت کار می شود. برای دستیابی به سطحی کاملا یکنواخت محل درزها با کمک نوار درزگیر بتونه می شود،نقش نوار درزگیر مسطح کردن درز و جلوگیری از ایجاد ترک در دیوارهای کناف می باشد.

 

 

 

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

 

 

 

 

 

طراحی کلینیک زیبایی

 

 

طراحی داخلی منازل مسکونیطراحی لابیاجرای روف گاردنطراحی داخلی رستوراندکوراسیون ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریشرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل