چگونه یک اتاق کوچک را بزرگ نشان دهیم ؟

چگونه یک اتاق کوچک را بزرگ نشان دهیم ؟

با یک چیدمان مناسب و استفاده از همه فضای اتاق می توان چشم را گول زد و فضا را از آنچه که هست بزرگتر نشان داد. فقط کافی است با ترفند های دکوراسیون آشنا شوید.
پوشش کف :برای اینکه اتاق خود را بزرگتر نشان دهید بهتر از کفپوش های ساده و با رنگ های ملایم استفاده کنید استفاده از کفپوش های رنگ تیره و طرح دار فضای اتاق را کوچکتر نشان می دهند اگر از فرش در دکوراسیون داخلی اتاقتان استفاده میکنید، بهتر است از رنگ ملایم و پرز کم استفاده کنید.

کاغذ دیواری :امروزه گوناگونی مدل های کاغذ دیواری باعث شده است که در طراحی داخلی دکوراسیون حتما از آن استفاده شود چرا که دارای طرح های بسیار زیبا ،با دوام و شیک هستند و علاوه بر این هزینه کمتری دارند. اگر شما هم می خواهید از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم از طرح های ملایم با بافت کمتر استفاده کنید اگر میخواهید رنگ تیره برای کاغذ دیواری انتخاب کنید ترجیحا براق آن را انتخاب کنید که دیوارها زیاد نزدیک به یکدیگر بنظر نرسند.همچنین می توانید بر روی دیوار چند تابلو هنری نصب کنید به این شکل دیوار ها برگتر به نظر می رسند.

مبلمان :وقتی فضای اتاقتان کوچک است استفاده از کاناپه های بزرگ اصلا مناسب نیست بهتر است از مدل مبلی که صندلی های کوچک دارند و یا پشت ندارند استفاده کنید . از مبل به رنگ تیره استفاده نکنید بهتر است از میز ششیه ای برای مبل های خود استفاده کنید.

نور : نور و انعکاس نور در بزرگتر نشان دادن اتاق بسیار موثر هستند از پرده های ضخیم و تیره استفاده نکنید .استفاده از پرده های توری و ساده خیلی مناسب تر است .آینه نیز در بزرگتر نشان دادن اتاق بسیار موثر است می توانید بر دیوار خود از چندین مدل آینه شیک استفاده کنید.


وسایل دکوری :از استفاده کردن از لوازم دکوری که فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند بپرهیزید. همچنین سعی کنید بیشتر از لوازم دکوری فلزی و شیشه ای با رنگ های جذاب و براق استفاده کنید تا لوازم چوبی و تیره.

تخت های تاشو :اگر اتاق جداگانه برای مهمان ندارید می توانید از تخت های تاشو که به صورت مبل یا کمد دیواری هستند استفاده کنید با این روش هم دارای اتاق خواب هستید و هم اتاق پذیرایی . دیگر ناراحت فضای خانه تان برای مهمان نیستید و یک دکوراسیون زیبا خواهید داشت.

استفاده از فرش های مناسب :اگر میخواهید فضای نشیمن با غذاخوری را جدا کنید لازم نیست از دیوار جدا کننده استفاده کنید می توانید بر زیر مبل های خود یک فرش قرار داده و به اینصورت فضای نشیمن را از غذاخوری جدا نمایید.

استفاده از همه فضای اتاق :اگر شما اهل مطالعه هستید نیاز نیست حتما اتاق جداگانه ای به این منظور داشته باشید می توانید کتابخانه تان را در اتاق نشیمن قرار دهید یا اگر نیاز به میز کار دارید می توانید در یک گوشه از اتاق نشیمن میز کار خود را قرار دهید.

علاوه بر مواردی که ذکر شد فراموش نکنید تمیز و مرتب بودن اتاق نقش بسیار زیادی در بزرگ به نظر رسیدن اتاقتان دارد هر چقدر شما ترفتد های دکوراسیون را انجام دهید ولی اتاق نا مرتب داشته باشید اتاق شما خیلی کوچک تر به نظر می رسید علاوه بر این حتما دقت کنید از وسایل غیر کاربردی در فضای اتاق و خانه تان استفاده نکنید و همچنین در انتخاب وسایل منزل از خریداری لوازم بزرگ خود داری نمایید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ,شرکت طراحی داخلی , طراحی دفتر اداری , دکوراسیون اتاق کار اداری , طراحی دیوار ویلا ,طراحی و دکوراسیون داخلی منزل ,طراحی منزل مسکونی , دکوراسیون جدید منزل ایرانی , دکوراسیون منزل کوچک ,

از دیگر مقالات ما بازدید نمایید :

پیشنهاد ویژه گروه مهران طاهری برای اجرای دکوراسیون آشپزخانه

برای مشاهده بیشتر نمونه کار دیزاین و دکوراسیون اتاق اداری اینجا را کلیک کنید

دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستوران مدرنویترین مغازهدکوراسیون داخلی تجاریطراحی دکوراسیون داخلیطراحی مغازهطراحی داخلی صرافیطراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلا دوبلکس , طراحی اداریطراحی داخلی هتل