فضای کم در خانه ها و آپارتمان های کوچک

فضای کم در خانه ها و آپارتمان های کوچک

تمام افرادی که افرادی که در آپارتمان و منزل های کوچک زندگی میکنند با مشکل کمبود کمد وکابینت مواجه میشوند. حتی در زیر تخت خواب را هم به انباری برای وسایل کوچکتر تبدیل میکنند. انباری موجود در این نوع خانه ها فقط ظرفیت کارتون جعبه ها را دارد وجای اضافی برای دیگر وسایل ندارند. اما چاره چیست؟
در ادامه با برخی ایده آشنا خواهید شد:
چند ایده مناسب برای طبقه بندی در آپارتمان های کوچک
(تصویر۱)
۱٫ یک کابینت برای نگهداری ظرف غذا و وسایل مخصوص در پشت فضای اتاق غذا خوری و یا میز ناهار خوری بگذارید و برای طبیعی تر شدن، آیینه ای روی آن قرار دهید و اگر هزینه کافی برای خرید آیینه بزرگ ندارید دو تا سه آیینه با قاب های یکسان در اندازه های مختلف تهیه کنید و به دیوار بالای کابینت نصب کنید. روی کانتر را با وسایل دکوری تزئین کنید. با همین روش ساده شما دارای یک میز دکوری و یک کابینت جا دار میشوید.
(تصویر۲)
۲٫ اگر شما دارای وسایل یادگاری زیادی اعم از کتاب و مجله هستید که مورد استفاده هم قرار نمیگیرند و دلتان هم نمیخواهد آنها را دور بیندازید آنها را در کتابخانه خود بچینید. اگر کتاب ها را به صورت عادی در فضای باز کتابخانه قرار دهید ، بهم ریختگی و آشفتگی ایجاد میکند.
بهتر است از باکس هایی که در فروشگاه های لوازم خانگی عرضه میشود استفاده کنید. البته باید در نظر داشت پیش از خرید باکس، قفسه ها را اندازه بزنید تا کوچک یا بزرگ تر نشود. توجه داشته باشید برای حفظ ماهیت کتابخانه، کل فضا را نپوشانید.
(تصویر۳)
۳٫ میزهای تلویزیون در سال های پیش به عنوان کابینت و کمد هم مورد استفاده قرار میگرفت که تعداد زیادی وسیله در خود جا میدادند. اما امروزه برای مدرن تر شدن ،آنها را باریک و شیشه ای میسازند حتی با پانل به دیوار وصل میکنند و میزی هم در پایین آن قرار نمیدهند.
اگر در آپارتمان هستید و فضای کمی دارید میز تلویزیونی خریداری کنید تا بتوانید هم به عنوان کشو، هم کمد و قفسه از آن استفاده کنید با این روش ساده میتوانید وسایل زیادی در آن قرار دهید و و برای زیبا تر شدن فضا، رنگ میز را با دیوار هماهنگ کنید.
(تصویر۴)
۴٫ در آپارتمان و فضاهای اندک باید از وسایلی مثل مبلمان به صورت چند منظوره کمک بگیرید . برای مثال میزهایی که در زیر آنها جای کافی دارند را در جلوی مبل قرار دهید تا هم یک میز زیبا و هم یک انباری مخفی داشته باشید. این میزها در تمامی فروشگاه های فروش مبلمان یافت میشود.
(تصویر۵)
۵٫ جای دادن کفش ها یکی از معضلات خانه های کوچک است . جا کفشی هایی که دیگر جا ندارند و کفش هایی که هر فصل تغییر میکنند و تلاش شما برای اینکه کفش های فصل بعد هم در دسترس باشند از این جمله مشکلات موجود خواهند بود. برخی برای حل این مشکل کمد دیواری را انتخاب میکنند و بعضی دیگر در زیر تخت. تخت گزینه ی مناسبی است در صورتی که تخت پایه بلند باشد برای زیر آن سفارش ساخت یک قفسه سراسری را بدهید و کفش ها را با خیال آسوده در آن بگذارید حتی بهتر است با دوختن لبه چین دار به روتختی مانع دیده شدن آن شوید.
(تصویر۶)
۶٫ برای میز یا پا تختی فضایی اضافه در اتاق های آپارتمان باقی نمیماند که آنها را در آنجا قرار دهند. در هنگام خواب باید حتما فضایی برای گذاشتن ساعت و موبایل و کتاب وجود داشته باشد، به این منظور از طبقه های چوبی بر روی دیوار کمک بگیرید و در زیرآن بند نخی محکم وصل کنید تا بتوان کتاب ها را از آن آویخت.
(تصویر۷)
۷٫ برای نظم بخشیدن به حمام از طبقه های حصیری و یا چوبی استفاده کنید و یا از میزهایی به شکل دو طبقه کمک بگیرید تا در زیر آن وسایل حمام و روی آن هر چه که بخواهید بتوانید قرار دهید.

دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی , طراحی داخلی لابی , طراحی روف گاردن , طراحی داخلی رستوران مدرن , ویترین مغازه , دکوراسیون داخلی تجاری , طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی مغازه , طراحی داخلی صرافی , طراحی داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی ویلا دوبلکس , طراحی اداری , طراحی داخلی هتل

 

یکی از بهترین و بزرگترین مراکز طراحی و دکوراسیون داخلی کشور با گروه معماری مهران طاهری , طراحی نما و دکوراسیون داخلی مغازه با گروه معماری مهران طاهری , طراحی و دکوراسیون اتاق کار اداری و دفتر اداری با گروه مهران طاهری , قیمت طراحی و دکوراسیون برای منزل های کوچک به مدل ایرانی و اروپایی در مجموعه مهران طاهری , بهترین طراحی داخلی برای ویلای های بزرگ و مدرن در شمال کشور ,