طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی چیست ؟

هدف از طراحی هایی که انجام می شود عبارت است از سازمان دادن به اجزا یک مجموعه برای دست یابی به یک نتیجه خاص و مشخص برای رسیدن به هدف مشخص می باشد. یعنی یک مجموعه از وسایل و اثاثیه را با نظم خاص و هدفی مشخص در کنار یک دیگر قرار دهیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. همچنین در طراحی داخلی اجزایی که انتخاب می شوند در الگو های سه بعدی در کنار یک دیگر قرار می گیرند و در طراحی داخلی دو مسئله زیبا شناسی عملکردی و رهنمود های رفتاری خود نمایی می کنند. رابطه هایی که به وسیله الگو ها در بین عناصر قرار می گیرند در نتیجه کار مشخص کننده دیداری و نحوه قرار گیری صحیح عناصر در فضای داخلی می باشند و در در چیزی که ما می بینیم و یا درک می کنیم تاثیر دارند.

طراح داخلی و ارتباطات طراح داخلی

گسترش دادن فرم های ساختمانی و سیستم های محیطی ساختمان اشاراتی برای طراح داخلی دارد و کار دیگر اعضای تیم طراحی داخلی بر اساس اطلاعاتی می باشد که طراح داخلی از مشتری و فضا و فعالیت های مورد نظر در نتیجه کار، جمع آوری می کند. اگر این اطلاعات جمع آوری نشود و یا به صورت صحیح نباشد خروجی و نتیجه پایانی کار آن چیزی که مد نظر می باشد نخواهد بود. طراح داخلی در طول انجام یک پروژه ارتباطات زیادی خواهد داشت که تعدادی از آن ها را عنوان می کنیم.

طراح داخلی فردی می باشد که می تواند به صورت انفرادی و یا گروهی با دیگر مهندسان شرکت های طراحی مشغول به کار شود.
همچنین طراح داخلی می تواند به عنوان یک مشاور معماری در یک شرکت استخدام شده و مشغول به کار شود.
طراح داخلی با معماران و مهندسان و مشاور های یک شرکت ارتباط داشته و با آن ها در تماس می باشد.
طراح داخلی با نماینده های مشتری از جمله مدیر تسهیلات و رئیسان و مصرف کننده نهایی ارتباط کاملی دارد.
طراح داخلی اصولا رابط بین مشتری ها و منبع تامین کننده مصالح کاری و اثاثیه لازم برای کار می باشد.
علاوه بر این ها طراح داخلی در طول ساخت یک ساختمان و یا پروژه با پیمان کار و وسایل نیز در ارتباط می باشد.
عکس دو

در یک کار تیمی و پروژه ای طراحی داخلی همه اعضای تیم ساخت و طراحی باید تلاش خود را بکنند تا احترام خود را نگهدارند و به کسی در طول انجام کار بی احترامی نکنند. در طول انجام کار این ما هستیم که عناصری که باید از آن ها استفاده شود را مشخص می کنیم و چگونگی قرار دادن عناصر در الگو را مشخص می کنیم. روند طراحی داخلی کار معمولا به صورت خطی آورده شده است اما در واقع این روند کاری به صورت دایره ای می باشد که به این صورت است که تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی آن در این روند دایره ای قرار می گیرند و آن قدر این چرخه تکرار می شود تا نتیجه مطلب و دلخواه از چیدمان خوب و مکان یابی درست به دست بیاید. در اکثر کار ها روند کار بدین صورت و دایره ای می باشد اما هستند کار هایی که به صورت خطی نیز فرایند آن ها انجام می پذیرد.

منبع: جدیدترین طراحی و دکوراسیون داخلی مطب در گروه مهران طاهری

جهت انجام سفارش طراحی داخلی هتل اینجا را کلیک کنید

طراحی منزل مسکونیطراحی لابی , اجرای روف گاردنطراحی رستورانویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافی دکوراسیون داخلی طلا فروشیطراحی ویلا ,دکوراسیون اداری دکوراسیون داخلی هتل