طراحی داخلی مدرسه هویلونگان

طراحی داخلی مدرسه هویلونگان

هدف‌های متفاوتی را دنبال می‌کرد. اما مهم‌ترین هدف طراحی و ساخت این مدرسه، کمک به توسعه منطقه شهری و تقسیم جمعیت از بخش قدیمی به بخش جدید شهر وکاهش آلودگی بود. از بین بردن شکاف آموزشی بین مراکز مختلف شهر نیز دیگر هدف ساخت این مدرسه است. به طور کلی این مدرسه در نظر داشت امکانات آموزشی فراهم کند که با متد روز همخوانی داشته باشد.

برای طراحی این دبیرستان زمینی بزرگ و قابل ساخت در شهر هویلونگان منطقه‌ی چانگ پینگ، بعد از جاده‌ی کمربندی شمال پکن انتخاب شد. این زمین واقع در یک منطقه مسکونی است که با ساختمان‌های بلند احاطه شده‌ است. این دبیرستان از دور شبیه جزیره‌ای متروکه است. بنابراین باید جذابیت وفضای مدرسه به قدری باشد که با موضوع تراکم و محدودیت تک منظوره، مقابله کند.
فضای عمومی
فضای عمومی این مدرسه از غرب به زمین بازی با مساحت ۴۰۰ متر و از شرق به ساختمان آموزشی با محدود می‌شود. در نمونه‌ی اولیه فضای عمومی مدرسه حیاط بسته‌ی سنتی‌ای به چشم می‌خورد. این حیاط تلفیق زیبایی از درون گرایی و ارتباط همزمان محیط خارجی مدرسه و فضای داخلی به‌وجود آورده است. در نقشه فضای عمومی مکان‌های مختلفی از جمله؛ تئاتر در فضای باز، باغات سبز و سکوهای بزرگ با راهروهای مشترک، دیده می‌شود. ترکیب این عناصر در کنار هم سبب شده تا انرژی و پویایی در این مدرسه به صورتی آشکار وجود داشته باشد. همه‌ی این موضوعات در کنار هم علاوه بر بالابردن سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان، تعامل چندجانبه‌ی بین مردم و محیط زیست را نیز تقویت خواهد کرد. محوطه‌ی بیرونی محلی مناسب برای انجام فعالیت‌های عمومی است.

سالن‌ها
در قسمت پایینی محوطه‌ی عمومی سالن‌های این مدرسه قرار دارند. سالن تربیت بدنی، سالن اجتماعات، کتابخانه، کلاس‌های مشترک و غذاخوریِ این مدرسه محیط بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های مختلف است. مکان‌های مهم‌تر ازجمله؛ کلاس درس، آزمایشگاه و مدیریت در قسمت مشرف به کل حیاط و محیط بیرونی قرار گرفته‌اند. این اشراف و ارتباط همه جانبه به محیط خارجی به جای قطع ارتباط کامل با سیستم شهری، تاثیر مثبتی را بر روی روحیه دانش‌آموزان دارد.

دسترسی
این مدرسه از نظر دسترسی، دسترسی کاملی به شهر، دانشگاه‌های مجاور، و تمامی راه‌های ارتباط شهری دارد.
مصالح
مصالح به کار رفته در ساخت این بنا بسیار مرغوب بوده و از استفاده‌ی آجر و روکش سنگی پرهیز شده‌است. به جای آن از مواد ساده، طبیعی و بادوام مثل چوب استفاده شده است. این مصالح با رنگ‌های بسیار زیبا پوشانده شده است. و برای هر قسمت از رنگ‌های متفاوتی استفاده شده است. این کار برای حفاظت از بافت پرفشار منطقه انتخاب شده است. در غیر این صورت بنا پس از مدتی از بین می‌رود.
طراحی داخلی مدرسه
در این بنا نمادسازی به وسیله‌ی رنگ‌ها صورت گرفته است. در سالن ورزشی و راهروی استخر این مدرسه از ترکیبی از رنگ قرمز و قهوه‌ای است. برای تشخیص مکان‌های عمومی از دیگر مکان‌ها از رنگ سفید استفاده شده است. عناصر رنگی براق هم در داخل ساختمان برای راهنمای واحد‌ها به کار گرفته شده‌است. در واقع در این بنا سعی شده هر رنگ نشان‌دهنده مکان خاصی باشد. این رنگ‌ها با هدف ایجاد نشاط و انگیزه در قسمت‌های مختلف به کار رفته است. در این ساختمان قسمت زیر زمین به گونه‌ای هدفمند، برای مواجه نشدن با کمبود فضای آموزشی آماده شده‌است. نور زیر زمین نیز با تعبیه پنجره‌ و استفاده از نور طبیعی حیاط، تامین می‌شود.
طراح نمای مدرن راهرو استخر: موسسه طراحی
موقعیت مکانی: شهر هویلونگان ، منطقه‌ی چانگ پینگ

منبع: گروه طراحی داخلی و دکوراسیون مغازه مهران طاهری

از دیگر مقالات ما دیدن نمایید :

 

نمونه طراحی داخلی صرافی در تهران با گروه مهران طاهری

دکوراسیون داخلی منزلطراحی داخلی لابی هتلروف گاردن در تهرانطراحی داخلی رستوران سنتیویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلادکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل