رنگ آمیزی متفاوت برای منزل و سقف اتاق شما

رنگ آمیزی متفاوت برای منزل و سقف اتاق شما

روش متداول و اصولی رنگ آمیزی منازل رنگ کردن دیوارها و سفید کردن سقف اتاق است که علت آن برای بزرگتر نشان دادن اتاق و نورانی تر نشان دادن آن است.در این موضوع که میتوان با سفید کردن سقف اتاق، فضای اتاق را روشن تر و پر نور تر نشان داد ابهامی وجود ندارد ولی رنگ هایی هم وجود دارند که میتوان با استفاده از آنها اتاق را وسیع تر نشان داد. احتمالا با خود فکر میکنید که استفاده از رنگهای دیگر باعث کوچک و تاریک نشان دادن اتاق خواهد شد ولی این طور نیست اگر نکته کلیدی رنگ آمیزی در این زمینه را، یعنی طریقه بکار گیری رنگ های روشن و سفید را در دیوار های کناری سقف اتاق رعایت کنید شاهد روشن تر بودن اتاق خواهی بود.
باید بدانید که رنگ هایی که معروف به رنگ گرم هستند به جلو تمایل دارند و رنگهای معروف به رنگ سرد به عقب تمایل دارند. پس برای نشان دادن اتاقی با سقف بلند تر باید از رنگهای سرد در آن بکار برد و اگر تمایل دارید که احساس صمیمیت و نزدیکی در اتاقی که سقفش بلند است داشته باشید بهتر است از رنگهای گرم استفاده کنی.
برای درک بهتر مطالب از ۱۰ نمونه اتاق که با رنگهای تیره و روشن، سقف آنها رنگ آمیزی شده استفاده کردیم و در حاشیه آن نکات کلیدی و مفیدی درباره بکارگیری رنگهای خاص در سقف اتاق صحبت میکنیم:

 

برای اینکه بهتر و راحت تر رنگ سقف اتاق خود را انتخاب کنید از رنگی که به آن علاقه دارید و در تزئین وسایل اتاق از آن استفاده کرده اید بهره بگیرید تا با تکرار آن رنگ در اطراف اتاق باعث هماهنگی خاص و زیبایی چشمگیر شوید.
با رعایت این نکته هنگام حرکت چشم در اطراف اتاق، یک دست بودن اتاق نظرتان را جلب خواهد کرد.

در این تصویر نشان داده شده که با استفاده از رنگ گرمی مثل رنگ صورتی تیره در سقف اتاق که تا بخش کمی از دیوار نیز آنرا ادامه داده میتوان اتاقی صمیمی و شاد را در عین نزدیکی و کوچک بودن به نمایش گذاشت.

در صورتی که اتاقی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید دارای پنجره های متعدد بر روی دیوار است و تنها قسمتی از اتاق که قابلیت رنگ آمیزی دارد سقف اتاق است، می توان از رنگ زرد استفاده کرد تا سقفی زیبا و جذاب داشته باشیم و این زیبایی را میتوان با یک آویز کامل کرد تا سقف اتاق جلوه بیشتری داشته باشد.

 

اگر اتاقی که در اختیار دارید برای رنگ آمیزی دارای نور و منظره فوق العاده باشد میتوان در طراحی آن از هر رنگ و طرح خاصی به راحتی استفاده کرد مانند این تصویر که از رنگ نارنجی در سقف اتاق استفاده کرده و کفپوش را نیز شطرنجی کرده که بسیار زیبا و مورد توجه قرار میگیرد ولی به دلیل منظره های زیبایی که در

 

طراحی داخلی منازل مسکونی , طراحی لابی , اجرای روف گاردن , طراحی داخلی رستوران , دکوراسیون ویترین مغازه , طراحی داخلی تجاری , شرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازه , دکوراسیون داخلی صرافی , دکوراسیون داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی ویلا , طراحی داخلی اداری , طراحی داخلی هتل