درباره طراحی پل بیشتر بدانید

در این مقاله به بررسی طراحی پل می‌پردازیم‌. این موضوع علاوه بر جذابیت، پیچیدگی‌های خاصی را نیز با خود به همراه دارد. در ادامه چندین پل معروف را با هم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم. ادامه این مقاله جذاب را از دست ندهید.
پل فواره ای
پل بانپو در کره‌ی جنوبی که به پل فواره‌ای معروف شده است، یکی از جاذبه‌های توریستی شهر سئول محسوب می‌شود. این پل در سال ۹ سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی بازسازی شد. در این بازسازی ۱۰ هزار فواره‌ی لوله‌ای در دو طرف این پل نصب شد. کار این فواره‌ها پمپاژ ۱۹۰ تن آب رودخانه در هر دقیقه است.
بلند‌ترین پل ماشین‌رو در جهان
پل میلانو از جمله پل‌هایی است که رانندگی روی آن حس پرواز را به ما القا می‌کند. این پل ۱۱۲۵ فوتی که روی دره تم در جنوب فرانسه احداث شده، کمی بلندتر از برج ایفل است. تماشای دره از روی این پل بسیار لذت‌بخش است و این لذت با ایجاد مه در پایین پل تکمیل می‌شود. طول این پل ۸۰۷۱ فوت و وزن آن ۳۶ هزار تن است.

زیبا‌ترین پل پیاده‌رو در جهان
طراحی پل موجی هندرسون و ارتفاع ۳۶ متری آن از سطح خیابان جلوه‌ی خاصی به آن داده است. این پل نقطه اتصال بین پارک مونت فابر وتپه ی تلوک بلانگاه در سنگاپور است.
طولانی ترین پل بر روی اقیانوس
پل هاگژوبی با ۳۵۶۷۳ کیلومتر طول و ۶ لاین طراحی شده؛ که زمان رانندگی بین شانگهای و نینگ بو را از ۴ ساعت به ۲ ساعت و نیم کاهش داده است. این پل در کشور چین قرار دارد.
قبل از ساخت این پل تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است. پل هاگژوبی از مرحله ساخت تا بهره‌برداری نهایی ۵ سال به طول انجامید. برای ساخت آن ۱٫۴ میلیارد دلار هزینه شده است.
پلی که به دور خود حلقه می شود
این پل که در انگلستان قرار دارد، به پل غلتان معروف است. سازنده‌ی این پل، هیروتیک استودیو، برای طراحی و ساخت پل جایزه‌ای را از طرف دولت انگلستان دریافت کرد. این پل زیبا برای عبور قایق‌ها از رودخانه طراحی شده است؛ به گونه‌ای که هنگام عبور قایق‌ها این پل جمع شده و به شکل یک دایره کامل درمی‌آید و با عبور قایق باز شده و شکل پل معمولی را به خود می‌گیرد. طول این پل پیاده‌رو ۸ متر است.

اولین پل کابلی منحنی با ستون ایکس مانند
پل سائوپائولو با ۱۳۸ متر ارتفاع در می ۲۰۰۸ ساخته شده است. این پل زیبا که روی رودخانه‌ی پین هیروس قرار گرفته است، نقطه اتصال دو خیابان اصلی در سائوپائولوی برزیل است. طراحی پل به گونه‌ای است که دو لاین منحنی آن به صورت ضربدری یکدیگر راقطع کرده و در محل تلاقی آن‌ها برجی به شکل ایکس به‌وجود می‌آید. تعادل پل نیز با کابل‌های متعدد آن حفظ می‌شود.
پل مردم دونگ
پل باد و باران در چین در واقع نماد قبیله دونگ در این کشور است و بیشتر افرادی که در اطراف این پل زندگی می‌کنند هم مربوط به همین قبیله هستند. پل دونگ که در نوع خود یکی از بزرگترین پل‌ها محسوب می‌شود، در ایالت گیژو واقع شده است. البته پلی که امروز دیده می‌شود در واقع بازسازی شده پل اصلی است. چون در سال ۱۹۵۹ اصل بنا در اثر آتش‌سوزی از بین رفت و در سال ۱۹۶۴ بازسازی شد. اسکلت و طراحی پل، چوبی و شامل صفحه‌ها و ستون‌هایی در اندازه‌های مختلف است. بدنه‌ی اصلی دارای سه قسمت است. وجود برج سنتی وسط پل و بالکن‌های اطراف آن زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند.
زیبا‌ترین و مشهور‌ترین پل معماری دوره‌ی ویکتوریا
این پل زیبا که روی رودخانه تایمز در لندن واقع شده است، معروف به پل برجی است. دلیل نام‌گذاری این پل، قرار گیری برج ۱۴۱ فوتی روی آن و نزدیکی به برج لندن است. طراحی پل را هوراس جونز و ولف بری بر عهده گرفته بودند. ساخت این پل ۸ سال طول کشید و در این مدت ۴۳۲ کارگر روی آن کار کردند. برای ساخت ستون‌های عظیم این پل ۷۰ هزار تن سیمان در رودخانه ریخته شد. این پل با ۸۰۰ فوت طول و حداکثر ۱۴۰ فوت فاصله‌ی ایمنی به راحتی کشتی‌ها را از زیر خود عبور می‌دهد.
بزرگترین پل آبی در اروپا
پل مگدبرگ محل اتصال آلمان شرقی و غربی سابق از روی رودخانه‌ی الب است. این پلِ یک کیلومتری نشانه‌ی وحدت بین دو آلمان بود. این پل هم‌چنین عبور و مرور قایق‌های باری را نیز بسیار آسان‌تر کرده است.

 

دکوراسیون داخلی رستوران

 

 

دکوراسیون داخلی رستوران

 

طراحی داخلی خانهطراحی لابی هتلطراحی داخلی روف گاردنطراحی رستوران سنتیدکوراسیون ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریشرکت طراحی داخلیطراحی داخلی مغازهدکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشیدکوراسیون ویلا , طراحی دکوراسیون اداریدکوراسیون داخلی هتل