ایده های جالب برای حیاط های کوچک

ایده های جالب برای حیاط های کوچک

 

حیاط خلوت، پاسیو، بالکن: خانه های شهرهای بزرگ دارای مزیت های بسیاری هستند، ولی حیاط این خانه از محدودیت های آن است. در زمانی که طراحان، بخش محیط های فشرده ساختمان را طراحی می کنند، لاجرم بایستی ایده های خاصی را لحاظ کنند تا حیاطی کوچک و محدود را به حیاطی مناسب و قابل استفاده تبدیل کنند. در این نوع موارد، اندازه زیاد مهم نیست، زیرا با استفاده از ایده هایی می توان از حیاط های کوچک بیشترین بهره گیری کرد.
در ادامه این مطلب، به ۱۶ ایده مهم در زمینه طراحی حیاطی کوچک پرداخته می شود.
طراحی حیاط کوچک

۱٫ تقسیم محیط به چند بخش. از میزها ونیمکت های سفارش داده شده برای حیاط خود استفاده کنید و درمحیط مبلمان را طوری بچینید که فضای مناسبی جهت غذاخوردن، استراحت، غذاپزی و گفتگو وجود داشته باشد.
۲٫ استفاد از نورپردازی مناسب. در محیط های کوچک می توان از ایده های نورپردازی متعددی استفاده کرد. در این نوع از حیاط ها، لامپ های دیواری وظایف متعددی دارند. به عنوان مثال، این لامپ ها محیط گیاهان و آشپزی و نیز کل محیط را روشن می کنند. همچنین در بخش فوقانی غذاخوری چراغ آویزی تعبیه شده است.

۳٫ توسعه محیط داخلی خانه. ابتدا کوچک ترین اتقا خانه را مدنظر قرار دهید. به طراحی این محیط در بخش بیرونی خانه بپردازید. ” آیا دارای آشپزخانه ای بسیار کوچک هستید؟ آیا می خواهید اتاق نشیمن بزرگ تری داشته باشید؟ چرا این محیط را در بخش بیرونی ایجاد نمی کنید؟ با توسعه فناوری، می توانید وسایل مختص محیط های بیرونی را در خارج از خانه ایجاد کرد.”
۴٫ از همان سبک و رنگ های داخل خانه در طراحی حیاط خانه استفاده کنید. “با استفاده از بافت ها و رنگ های مانند نمونه داخل خانه، پیوندی بین بخش های داخلی و بیرونی خانه ایجاد کنید. البته این عمل، کاری بیش از افزودن میز غذاخوری و صندلی در حیاط است. همچنین صندلی های چوبی و میز غذاخوری معمولی، اشتیاقی به استفاده از محیط بیرونی خانه نمی افزاید. برای این منظور، از مبل های راحتی و معمولی بهره بگیرید.

۵٫ زوایا را دستکاری کنید. در صورت کوچک بودن محیط بیرونی خانه، می توان با چرخاندن زاویه کفپوش محیط در جهت عرض محیط، فضای بیشتری را در دسترس قرار می دهد.
۶٫ توجه به مقیاس. اگر حیاط خانه ای کوچک باشد، به جای استفاده از میز غذاخوری ۱۰ نفره، از میزهای به صورت سفارشی ساخته شده ای با ویژگی تغییر ابعاد استفاده کنید. همچنین درختی ۳۰ متری در حیاط کوچک نکارید که همه محیط را پر کند. در تصویر فوق، درخت و گیاهانی با ارتفاع کم کاشته شده اند تا محیط حیاط فراخ تر دیده شوند.
۷٫ بهره گیری از یک ماده. برای طراحی محیط های چندمنظوره از یک ماده استفاده کنید تا همه محیط یکپارچه و یکدست شود. “محیط های کوچک این یکپارچگی را لازم دارند.” محیط بازی نزدیک به موقعیت استراحت والدین، باعث می شود که فرزندانشان جلوی چشمشان باشد و با استفاده از یک ماده، همه محیط به هم پیوند خورده است. همچنین از یک ماده مشترکی در قسمت های مختلف خانه، مانند راهروی ورودی کفپوش ها استفاده می شود تا محیط حیاط وسیع تر دیده شود.
(تصویر۵)
۸٫ دوری از بی نظمی. هر چه عناصر حیاط بیشتر باشد، کوچکتر دیده می شود. بجای آن از نشیمن های سفارشی استفاده کنید. از مبل های بزرگ استفاده نکنید و گیاهان را مدیریت کنید. به گفته آرتور: “گیاهان مدیریت نشده، می توانند طراحی کلی را مختل کنند. ” ” بهتر است از بی نظمی دوری کنید. به جای استفاده از ۲۰ گلدان کوچک در حیاط، ۵ گلدان بزرگ را در حیاط بگذارید. با استفاده از دو یا سه رنگ مختلف و دو یا سه نوع گیاه، محیط حیاط را سازماندهی و منظم کنید.”
طراحی داخلی لابی

 

 

طراحی داخلی هتل

 

دکوراسیون داخلی منزل , طراحی داخلی لابی هتل , روف گاردن در تهران , طراحی داخلی رستوران سنتی , ویترین جلوی مغازه , طراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافی , دکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلا , دکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل