اصول طراحی داخلی مطب

اصول طراحی داخلی مطب

این مقاله در پاسخ به سوالی است که ذهن اکثر پزشکانی که به دنبال تاسیس مطب هستند را اشغال کرده است. چگونه می‌توانیم طراحی داخلی مطب را به روش اصولی و جذاب پیاده سازی کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم:

دکوراسیون مطب

بگذارید مثالی زیبا برایتان بیان کنم. دندانپزشک برلینی از خلاقیت خود در زمینه دکوراسیون مطب می‌گوید: «من در مطب خود، از شیوه‌ای خلاقانه و شادی بخش برای دکوراسیون و طراحی داخلی استفاده کرده ام. در طراحی داخلی مطب خودم، از رنگ‌های شاد، فرح بخش و سرگرم کننده استفاده کرده ام. برای مثال از صندلی‌های نارنجی و خوش رنگ، تابلو‌های خلاقانه و شادی آور و لوازم سرگرم کننده بهره برده ام. با این کار، نه تنها افراد مراجعه کننده ترس و دلهره‌ای ندارند، بلکه گاها برای سرگرم شدن، به مطبم می‌آیند!»

طراحی داخلی مطب

مطب یا درمانگاه برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. چرا که وقتی وارد این‌گونه مکان‌ها می‌شوند، ترس و دلهره به همراه استرس و درد در افکارشان پدیدار می‌شود. طراحی داخلی مطب به این دلیل پراهمیت است که می‌تواند فکر بیماران مراجعه کننده را از دلهره و ترس به دور نگه دارد. تصور کنید بیماران مراجعه کننده، با مشغول شدن به اینترنت یا بازی مورد علاقه خود، درد یا استرس خود را فراموش کنند و مطب شما را به عنوان مکانی سرگرم کننده بشمارند.

همچنین طراحی داخلی مطب به صورت اصولی و مناسب، به شما پزشک گرامی نیز کمک می‌کند تا روحیه و انرژی خود را حفظ کنید و دچار اغتشاش فکری نشوید. به دلیل حضور مدت‌دار بیماران در مطب، نمای داخلی می‌تواند ارزیابی کلی از نحوه ارائه خدمات در آن مکان به مراجعه کننده بدهد. همچنین اگر می‌خواهید از طراحی داخلی مطب خود برای پول‌سازی استفاده کنید، گزینه خوبی است؛ طبق مثالی که از یک دندانپزشک برلینی زدیم، طراحی داخلی مناسب و فرح بخش مطب، سبب افزایش حضور مشتری و حس تعلق بیشتری شد. در مطب این دندانپزشک، روزانه افراد زیادی برای تجربه ححس سرگرمی مطب مراجعه و مدتی در آنجا می‌مانند و ممکن است برخی از آنان، برای انجام کار دندانپزشکی، به همان مطب مراجعه کند.

دیزاین و طراحی داخلی مطب، علاوه بر اینکه کاری سخت و پیچیده است، می‌تواند اثرات خوبی بر کسب و کار و تجربه لذت بخش مشتری داشته باشد. همچنین یکی از اهداف اصلی طراحی داخلی مطب، ایجاد فضای بهینه برای افزایش کاربری مساحت مطب است.

چند نکته برای طراحی داخلی مطب

برای طراحی هرچه بهتر دکوراسیون داخلی مطب، پیروی از نکات زیر می‌تواند کمک حالتان باشد:

برای جلب اعتماد بیشتر مراجعه کنندگان، قرار دادن دیپلم‌ها و گواهی‌های کسب شده روی دیوار به صورت قاب شده روشی عالی به نظر می‌رسد.
همچنین در انتخاب رنگ اتاق انتظار و اتاق پزشکان، باید هوشمندانه عمل کنید. در رنگ‌بندی اتاق پزشکان، باید از رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کرد تا حس آرامی به بیمار القا کند. رنگ بندی اتاق انتظار هم باید به گونه‌ای باشد که شادی و نشاط را در بیمار افزایش داده و سبب سرگرمی وی شود. در بسیاری از مطب و درمانگاه‌های پزشکی، از رنگ‌های مناسب آبی و سفید و سبز استفاده می‌شود.
در انتخاب مبلمان برای دکوراسیون اتاق انتظار هم باید هوشمندی به خرج داد. از آنجا که اتاق انتظار یکی از استرس زا ترین مکان‌ها برای بیمار است، انتخاب مبلمان راحت و کاربردی، می‌تواند از گزینه‌های خوب طراحی داخلی مطب به شما رود.
برای تسکین درد بیماران، استفاده از تزئینات طبیعی مانند: گل، آکواریوم ماهی ها، درختچه‌ها یا گلخانه‌های طبیعی در مطب پیشنهاد می‌شود.
همچنین می‌توانید برای افزایش آرامش بیماران، موسیقی ملایمی در اتاق انتظار پخش کنید. البته توجه به میزان صدای موسیقی و موقعیت بیماران مهم است.

مرجع: https://mehrantaheri.com/portfolio-category/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

طراحی داخلی مسکونیطراحی داخلی لابیطراحی روف گاردنطراحی داخلی رستورانطراحی ویترین مغازهطراحی داخلی تجاریطراحی داخلیطراحی داخلی مغازه طراحی داخلی صرافی طراحی داخلی طلا فروشیطراحی داخلی ویلاطراحی داخلی اداریطراحی داخلی هتل