اصول دکوراسیون منزل در بخش‌های مختلف آن

اصول دکوراسیون منزل در بخش‌های مختلف آن (قسمت۲)

در قسمت اول مقاله، به ارائه اطلاعاتی مفید درباره نحوه اجرای دکوراسیون منزل به روش اصولی و در بخش های مختلف شاختمان پرداخیتم. در این مقاله نیز به ادامه بخث لذت بخش دکوراسیون منزل در بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اتاق خواب

در دکوراسیون منزل ، اتاق خواب‌ها باید در مکانی دور نسبت به ورودی با عناصر اصلی: میز، کد، خواب و دستشویی ایجاد و طراحی شوند. همچنین اگر اتاق نوجوان است، عناصر اصلی: خواب، کمد، میز مطالعه و آینه رعایت گردد. برای اتاق نوزاد نیز استفاده از خواب، کمد، اسباب‌بازی و میز مطالعه زیبا و دکوراسیون شادی آور پیشنهاد می‌شود. همچنین نکات کلی که برای دکوراسیون اتاق باید رعایت شود شامل: اتاق باید اکوستیک یا موکت باشد و حتما باید پای تخت را با یک تخته فرش بپوشانید. برای ایجاد پنجره هم سمت راست یا چپ تخت را انتخاب و با پرده دولایه دکوراسیون را انجام دهید. در دکوراسیون منزل به شیوه کلاسیک باروک، تختی بزرگ با تاج بلند به همراه پرده‌کاری روی تخت انجام می‌شود. همچنین با استفاده از روتختی تیره رنگ و بارق چهل تکه، تخت را زیبا سازی می‌کنند. در دکوراسیون منزل به سبک ویکتوریایی از تخت سه گوش با پرده نیم باز استفاده می‌شود. همچنین در سبک آرت نوو عدم تقارن و فلزی بودن تخت و در سبک مدرن، استفاده از روتختی و کوسن مورد اهمیت است. برای انتخاب رنگ اتاق هم بهتر است در حالت شمالی از رنگ سرد و در حالت جنوبی از رنگ گرم استفاده کنیم. در سبک روکوکو از منبت ریز برای زیباسازی فضای اتاق بهره می‌گیرند. یک ایده جالب این است که کاغذ دیواری بالای تخت طرحدار و بقیه اتاق ساده باشد و از ریتم رنگی خوبی پیروی شود. برای مثال از ۸۷ درصد نور زرد و ۳۸۷ درصد نور سفید استفاده شود. استفاده از گیاه روبه‌روی تخت به صورت کم و مختصر باشد.

نگاه کلی

دکوراسیون منزل با استفاده از سبک کلاسیک سبب راحتی و آسایش در منزل می‌شود. همچنین قرار دادن تخت خواب روبه‌روی قبله و گیاهان، اثرات مثبتی دارد. در نورپردازی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک، انعطاف نور‌ها بسیار مهم است و باید قابلیت تغییر داشته باشند. نصب تابلوها به گونه‌ای باشد که هم در حالت نشسته قابل مشاهده باشند و هم در حالت ایستاده به راحتی دیده شوند. همچنین برای طراحی اتاق کودکان، توجه به جنسیت و و آرام‌بخش بودن دکوراسیون بسیار مهم است.

دکوراسیون، طراحی داخلی و معماری داخلی

معمولا از این سه کلمه در جاهای مختلف و به یک معنا استفاده می‌شود که کاملا اشتباه است. دکوراسیون داخلی چیزی بین طراحی و معماری داخلی و دیزاین و دکوراتوری است؛ به همین دلیل، کسانی که دکوراسیون داخلی انجام می‌دهند، سروکارشان با سطح ظاهری فضا (رنگ، مبلمان، پارچه و نورپردازی) است. آن‌ها کسانی هستند که از طریق آموزش‌های رسمی، مدارک دکوراسیون داخلی منزل را کسب کرده و با هدف افزایش کارایی و زیبایی عناصر خانه، کار‌هایشان را انجام می‌دهند.

۷ اصل مهم در طراحی داخلی منزل:

به نور توجه کنید: هماهنگی خلاقانه و جذاب محیط، به وسیله نور انجام می‌شود.
فضا را احساس کنید: متخصصان محدوده در دسترس کاربر را فضا می‌نامند.
فرم‌ها را بشناسید: غالبا پوسته بیرونی را فرم می‌نامند.
حجم را بشناسید: شناخت حجم در دکوراسیون منزل یک نیازمندی مهم است.
بافت منزل را لمس کنید: چیزی است که به وسیله لمس کردن یا مشاهده احساس می‌شود.
از رنگ‌ها استفاده کنید: رنگ‌ها در طراحی داخلی روی فرم تاکید کرده و خاصیت بصری دکوراسیون منزل را افزایش می‌دهند.
شکل را آزمایش کنید: شکل، معمولا نقطه خارجی اشیا را تشکیل می‌دهد.

 

طراحی داخلی دکوراسیون درمانگاه

 

 

طراحی داخلی کلینیک زیبایی

دکوراسیون داخلی منزلطراحی داخلی لابی هتلروف گاردن در تهرانطراحی داخلی رستوران سنتیویترین جلوی مغازهطراحی داخلی مجتمع تجاریدکوراسیون داخلیدکوراسیون داخلی مغازه دکوراسیون داخلی صرافیدکوراسیون داخلی طلا فروشی دکوراسیون داخل ویلادکوراسیون اداری مدرندکوراسیون داخلی هتل